Tonda Blaník na roztrhání. Kampaně proráží dno

Komunální a senátní volby zase jednou vydělaly politickému marketingu nějakou tu korunu. A ukazují, že jde o jeden z nejsnadnějších jobů v Česku.

Tuzemské strany totiž postrádají jakýkoliv cit pro reklamu, nemají nápady a letos vidět i menší rozpočty. Výsledkem jsou kampaně, které atakují bulharskou úroveň politického bizáru a slogany, které zní jako kdyby je vymyslela samotná legenda Tonda Blaník.

Jasně! Za vše hovoří slogan ČSSD. Ta v Praze slibuje snad vše zdarma v kombinace s pár nerealizovatelnými představami socialistu kouřícího hašiš.

Špatná grafika v kombinaci s primitivním sloganem odkazuje zejména na jakousi nepochopenou snahu napodobit hloupé slogany, kterými pár let špiní veřejné prostranství hnutí ANO.

Radek ANO

Nejen v Praze však řádila nesoudnost. Celou republiku pobavila liberecká ČSSD sloganem "Odpady zdarma", hned vedle nepovedené fotografie její tří kandidátů.

Publikaci Z Bureše Babišem si můžete objednat v eshope, či jednoduchým mailem na adrese marketing@biztweet.eu

Strana porušila předvolební i povolební sliby, ztratila moc i zásady a v zájmu boje o koryta se zjevně neštítí ničeho. Sociální demokracie, která se ohání humánními hodnotami, to dokazuje v Havířově, kde primátorka Jana Feberová kandiduje se sloganem „Havířov bez migrantů“.

ČSSD kampaň

K primitivní kampani, na kterou po čtyřech letech zneužívání, skočí pouze zaryti okamurovci ovšem nesklouzla pouze ČSSD. Hodně hluboko klesla ODS v Mladé Boleslavi, kde tamní primátor Raduan Nwelati bojuje se sloganem „Nulová tolerance cizincům“. Zneužívání xenofobie je nechutné a ukazuje na jeho nulovou morálku. Jde totiž o syna syrského uprchlíka. Sice po negativní odezvě veřejnosti začal vysvětlovat, že sloganem myslel Poláky a Slováky ve Škodovce, nedošlo mu, že ani tato ne moc důvěryhodná výmluva není v pořádku.

ODS Raduan Nwelati

V xenofobii však samozřejmě vede SPD Tomio Okamury. Asi nepřekvapuje, že k jejich kampani patří šíření hoaxů o tom, že se v městech, kde kandidují chystají přijat vysoké počty uprchlíků, či to, že se plánují stavby mešit.

Knihu Politika s.r.o. o byznysu Tomio Okamury a populismu můžete objednat na emailové adrese marketing@biztweet.eu. K dispozici je limitovaný počet tištěných kusů a elektronická verze knihy.

Hodně bez nápadu jsou bohužel i další strany. Top 09 je nevýrazná a bez konkrétního obsahu, komunisté lacině xenofobní, populističtí a už tradičně bez jakéhokoliv grafického citu. Piráti působí bezobsažně a podbízivě. Mladší cílovou skupinu lákají hloupými slogany a bilboardy, na kterých nejde o obsah, ale image pořádného "dredáče".

Čtěte další komentáře autora:

Proč jsem napsal knihu o Okamurovi

Hamáček je cynik a zvyšuje bezpečnostní riziko

Jana si do úst neberte. Proti konspirátorům bojoval

Novým fenoménem je vykrádání obsahu kampaní krachujících Zelených. Žádná ze stran však nezaujala novými nápady, pouze se všichni vyfotili u stromku.

Tradičně nejmasivnější je kampaň Babišovy sekty ANO. Pořádá drahé mítinky s klobásy a pivem. Na zoufalý výkon pražské primátorky Adriany Krnáčové chce nechat zapomenout tím, že na všechny bilboardy natiskla obličej Babiše s telefonem. Loutky, které se snaží korýtko pro politickou divizi Agrofertu ulovit, pak jenom blbě civí a lidem odkazují, že mají na šéfa číslo.

 

Tomáš Lemešani