TMR nalije desítky milionů eur do Slezska a Česka. Pokácí 36 hektarů lesa
Finančníci z Tatry Mountain Resorts (TMR) plánují investice v polském Szczyrku a českém Špindlerově Mlýně. Investice vítají navzdory zásahům do přírody
Szczyrk v Slezsku i Špindlerův Mlýn v Česku se díky investicím v desítkách milionů eur smí těšit na nové kabinové lanovky a další kilometry lyžařských tras.
"Čekáme na procesy na dokončení přípravy rozvojových plánů. Připraven je projekt na výstavbu a modernizaci zasněžovacích systémů. Jakmile všechny formality budou splněny investice bude schopna rozjet se," řekl předseda představenstva TMR Bohuš Hlavatý v komerčním rozhovoru pro agenturu PAP.
Starosta města Szczyrk Antoni Byrdy je přesvědčen, že díky novým investicím do centra se město vrátí do polské "lyžařské ligy". "Máme zastaralé systémy umělého zasněžování a lyžařské infrastruktury. Je čas to změnit a spolupráce se Slováky běží velmi dobře," řekl Byrdy.
"Čekáme na procesy na dokončení přípravy rozvojových plánů. Připraven je projekt na výstavbu a modernizaci zasněžovacích systémů. Jakmile všechny formality budou splněny investice bude schopna rozjet se," řekl předseda představenstva TMR Bohuš Hlavatý v komerčním rozhovoru pro agenturu PAP.
Starosta města Szczyrk Antoni Byrdy je přesvědčen, že díky novým investicím do centra se město vrátí do polské "lyžařské ligy". "Máme zastaralé systémy umělého zasněžování a lyžařské infrastruktury. Je čas to změnit a spolupráce se Slováky běží velmi dobře," řekl Byrdy.
Starosta doufá, že se investice v tomto roce zahájí co nejrychleji. První peníze by se do nového vybavení mohly přetavit již v květnu. Celý modernizační projekt by mohl být finalizován do tří let. "Jsme v cíli, pokud jde o územní plánování. Čekáme na rozhodnutí ministra životního prostředí o odlesňování 36 hektarů," vysvětluje schvalovací proces Antoni Byrdy.
Polské městečko i příslušná samospráva investici přes zásah do přírody vítá. Bojuje totiž s dluhy a nezájmem turistů.
Čtěte také:
--
Současných 19 kilometrů sjezdovek se v Szczyrku prodlouží na 22 kilometrů. Nový zasněžovací systém pokryje více než 80 procent trasy. Projekt počítá i s rekonstrukcí a budováním nové silniční infrastruktury.
Podobné investice chtějí finančníci z TMR nalít i do českého střediska Špindlerův Mlýn. "Máme v plánu spojit dvě části lyžařského areálu - Svatý Petr a Medvědín," přibližuje plán Bohuš Hlavatý.
Podobné investice chtějí finančníci z TMR nalít i do českého střediska Špindlerův Mlýn. "Máme v plánu spojit dvě části lyžařského areálu - Svatý Petr a Medvědín," přibližuje plán Bohuš Hlavatý.