„Online banky“ už patří mezi hlavní hráče. Air a Fio se předhánějí v tempu růstu

Banky, které byly dlouho považovány za nové a průlomové už patří k velkým hráčům. Air bank a Fio banka svorně tvrdí, že jsou nejrychleji rostoucími bankovními domy v Česku

Banky, které byly dlouho považovány za nové a průlomové už patří k velkým hráčům. Air bank a Fio banka svorně tvrdí, že jsou nejrychleji rostoucími bankovními domy v Česku.

„Jen v loňském roce jsme získali 106 tisíc nových klientů, což bylo ze všech bank nejvíce. Počet našich klientů loni meziročně vzrostl o 33 procent,“ říká mluvčí Air bank Vladimír Komjaty.

Jeho tvrzení je ovšem s údaji, které poskytla Fio banka. Podle mluvčího Zdeňka Kováře loni Fio ulovila více než 110 tisíc klientů. Ať má pravdu kterákoliv z těchto bank, pravdou je, že banky, které se prezentovaly jako moderní instituce působící zejména ve virtuálním prostoru tempem růstu dohání náskok, který mají starší zavedené bankovní domy.

mBank je podle její mluvčího pátou největší bankou v České republice a do roku 2018 by ráda nasbírala 700 tisíc českých zákazníků. „Co se týče tempa růstu počtu klientů, tam předpokládáme podobnou dynamiku jako v loňském roce. Určitě chceme růst v oblasti úvěrových produktu a také plánujeme uvést nové produkty. Jmenovat mohu nové debetní kartové produkty jako je například bezkontaktní nálepka pro pohodlné placení nebo investiční samoobsluhu s mimořádně příznivou cenou v podstatě bez poplatků,“ plánuje Pavel Vlček.

Čtěte také: 

Maloobchod v specializovaných prodejnách roste. Dobíhá tradiční zboží

Pokousaní psem, nebo protékající pračka. Pojištění odpovědnosti prolomuje rekordy 

Názvy za miliony. O české značky je tvrdý boj

--

Air bank dle její mluvčího Komjatyho zas patří mezi pět největších bankovních poskytovatelů spotřebitelských půjček v Česku. „Letos se chceme zaměřit především na služby s další přidanou hodnotou. Na konci loňského roku jsme představili úplně novou a netradiční službu Šanon, která lidem zjednodušuje platby faktur a život s účtenkami. Letos se zaměříme na to, abychom lidem vysvětlili výhody nové služby a pomohli jim s tím, aby je využívali naplno. Od klientů také víme, že by od nás uvítali více vlastních bankomatů. V průběhu letošního roku bychom chtěli přijít s konkrétním řešením. Současně ale chceme klienty mnohem víc než dřív upozorňovat na výhody bezhotovostního placení, které je dnes díky bezkontaktním platbám a nálepkám mnohem pohodlnější a dokonce rychlejší než placení hotovostí,“ popisuje plány Air bank Vladimír Komjaty.

Zejména na zvyšování povědomí o výhodnosti placení v online prostoru se chce zaměřit v nejbližším období také Fio banka s 570 tisíc klienty. „I v letošním roce bychom chtěli překročit hranici 100 tisíc nových klientů.  Věříme, že k tomu přispějí i novinky, které pro letošní rok plánujeme. Například kreditní karty, možnost zřídit si kontokorent k účtu kompletně online, pojištění proti phishingu nebo pojištění schopnosti splácet hypotéky. Kromě toho chystáme zvýšit zabezpečení plateb kartou na internetu zavedením služby 3D Secure a umožnit tak klientům autorizovat internetové karetní transakce SMS kódem,“ říká mluvčí Fio banky Zdeněk Kovář.