Maloobchod v specializovaných prodejnách roste. Dobíhá tradiční zboží

Tepláky mezi kávou a potraviny u pěny na holení. Do obchodů z úzce specializovaným zbožím se dostaly výrobky typické pro večerky, venkovní trhy, nebo obchody s oblečením

Tepláky mezi kávou a potraviny u pěny na holení. Do obchodů z úzce specializovaným zbožím se dostaly výrobky typické pro večerky, venkovní trhy, nebo obchody s oblečením.

A daří se jim. Maloobchodní zboží nabírá v specializovaných obchodech na důležitosti. Dotahuje i tradiční sortiment. „Naší velkou výhodou je to, že nyní každý týden přinášíme novou nabídku spotřebního zboží a zákazníci, kteří nás koncept poznají, se k nám v pravidelných intervalech vracejí. Ve své podstatě pokrýváme naší nabídkou více než 75 procent kategorií veškerého spotřebního zboží,“ říká mluvčí Tchibo pro Českou republiku a Slovensko Eva Kotýnková.

Mezi oblíbené zboží značky proslulé kávou a náčiním spojením s kavárenskou vášní se dostala zejména dámská móda, oblečení pro děti, šperky a sportovní oblečení. Mezi produkty Tchibo jsou také potřeby a vybavení pro domácnost a dekorace.

O tom, že nový sortiment nepřináší jen zpestření, ale také významné výdělky svědčí rostoucí podíl na tržbách firmy. „Prodej spotřebního zboží v současnosti představuje zhruba polovinu businessu naší firmy,“ potvrzuje Eva Kotýnková.

Nové zboží do svých obchodů zavádí také známá dm drogerie markt. „Silnou devizou dm je široká nabídka biopotravin. dm je nabízela již v době, kdy pojem „bio“ ještě nebyl tolik skloňovaný. V současné době dm nabízí jak dodavatelské biopotraviny, a to včetně těch od českých výrobců, tak vlastní značku s názvem dmBio,“ říká manažer komunikace dm drogerie markt Jiří Peroutka.

Vlastní potravinovou značku začala síť drogerií nabízet loni v dubnu. Dnes už na potravinových pultech prodejen tvoří téměř třetinu zboží, přičemž celkově nabízí dm drogerie 700 biopotravinových výrobků.

Drogerie se zaměřuje také na zákazníky trpící potravinovou alergií, tedy například nesnášenlivostí lepku či laktózy. O tom, že výběr zboží v prodejnách specializovaných prodejců se meze nekladou, svědčí další produkt.

„Zákazníci využívají také fotopulty, kde si mohou pohodlně zajistit tisk fotografií z různých paměťových médií, rádi využívají i možnost okamžitého tisku,“ popisuje další možnosti zákazníka v drogerii Jiří Peroutka.

Čtěte také:

Pokousaní psem, nebo protékající pračka. Pojištění odpovědnosti prolomuje rekordy 

Názvy za miliony. O české značky je tvrdý boj

 
--

Hlavně na potraviny sází také síť obchodů Marks & Spencer. Ta od roku 2012 nabízí v českých prodejnách nejen ovoce a zeleninu, ale také sýry, salámy, nebo láhve vína. Funguje to ovšem také opačně. Třeba síť Tesco spustila vlastní oděvní značku F&F.

„Všechny tyto obchody se snaží o to, aby byly vnímané jako poskytovatelé zboží vysoké kvality. Proto si také některé zakládají na tom, že úmyslně neposkytují široký sortiment, ale pouze „výběrové zboží“. Tím posouvají opět vnímanou kvalitu o něco výše,“ vysvětluje analytik Home Credit Michal Kozub.

Ne vždy ovšem sázka na nové zboží vyjde. Z historie možno připomenout případ sítě Mountfield, která kdysi prodávala jízdní kola značky Madison a Heavy Tools. V roce 2010 však prodej bez vysvětlení zastavila.