Stát soutěží propagaci EET. Rozpočet pro mediální kampaň nemá limit

Finance hledají dodavatele propagace elektronické evidence tržeb i bez finálního schválení zákona. Rozpočet na kampaň nemá limit

Ministerstvo financí hledá dodavatele propagace elektronické evidence tržeb i bez finálního schválení zákona, který jí nařizuje. Rozpočet na propagaci je zatím bezedný. 

Ačkoli návrh zákona o elektronické evidenci tržeb EET ještě neprošel celým schvalovacím procesem, stát již hledá firmy, které se mají starat o jeho propagaci. „V současné době nedochází k vynakládání investičních výdajů. Přípravné fáze, tj. provedení příslušných výběrových řízení a s tím související přizpůsobení smluvních vztahů tak, aby stát byl připraven případně plnit své funkce, jsou plně v souladu s právními předpisy. Plnění ze zakázky na komplexní zajištění reklamního prostoru a výrobu reklamy bude samozřejmě aktivizováno v návaznosti na legislativní proces,“ obhajuje entuziasmus v soutěžení mluvčí ministerstva financí České republiky Michal Žurovec.

Soutěž, kterou vypsala Finanční správa, hledá firmu, která kampaň na propagaci vymyslí i firmu, která zabezpečí umístnění propagačního poselství v mediích.

„Ve výběrových řízeních budou vybrány dvě společnosti: jedna zajistí strategickou a kreativní část kampaně, druhá pak její realizaci a nákup mediálního prostoru. Výsledek prvního výběrového řízení očekáváme během podzimu, druhého pak po novém roce,“ říká pro biztweet.cz Michal Žurovec.  

Zajímavý a poměrně zvláštním faktem je ovšem to, že zatímco kreativní část zakázky má hodnotu limitovanou výší 1,3 milionu korun, ta část, která bude sloužit na nákup mediálního prostoru limit nemá. „Cena za kreativní a strategickou část kampaně nepřevýší 1300 tis. Kč. Rozpočet na realizaci a nákup medií dosud nebyl stanoven,“ potvrzuje Michal Žurovec. Je tedy možné, že ministerstvo financí rozdá mediím tolik peněz, kolik bude pro pozitivní veřejní mínění zapotřebí.

Nutno také dodat, že autor návrhu zákonu o EET, jeho propagátor, prosazovatel a v konečném důsledku i obstaravatel v soutěži o propagaci EET je stejný člověk – ministr financí Andrej Babiš. Vlastní vydavatelství Mafra s tituly jako Lidové noviny a Mladá fronta dnes, nebo síť inzertních novin. Jen stěží se tedy vyhne zadání inzerce do medií, ze kterých sám profituje.

--

Čtěte také:

Česko je připraveno jít do sporu s USA. Kvůli Dalíkovi

Chronologie kauzy: Rath jako precedens. Tři roky vedly k průlomovému verdiktu

Letenkový podvodník končí v insolvenci. Dluží přes 13 milionů

Další biopalivová společnost krachuje. Po zásahu Finanční správy

--

„Návrh mixu komunikačních kanálů bude součástí nabídky v rámci zakázky na kreativní část informační kampaně. Vzhledem k tomu, že dosud nebyla vybrána žádná nabídka, je tato otázka předčasná. Podstatná část komunikace bude nadále probíhat prostřednictvím aktivní účasti zástupců Ministerstva financí  a Finanční správy ČR na veletrzích, fórech a intenzivní komunikací s podnikateli a všemi zainteresovanými skupinami,“ říká o podpůrných opatřeních medializace a propagace EET Michal Žurovec.

O osvětu se budou starat nejen externí subjekty, ale také samotné orgány státní správy. „Největší díl bude ležet na bedrech finanční správy, která zveřejní specializovaný web, zřídí kontaktní místo pro zodpovídání dotazů e-mailem a po telefonu. Současně budou samozřejmě k dispozici pracovníci na finančních úřadech. Předpokládáme, že značnou pomoc při osvětě vůči svým členům poskytnou také profesní a oborové svazy jako jsou AMSP, Hospodářská komora a další. Vedle toho plánuje Generální finanční ředitelství informační kampaň,“ dodává Michal Žurovec.