Datoví integrátoři z Gauss Algorithmic míří do Evropy i k dalšímu kolu investic
Český bigdata startup Gauss Algorithmic získává zakázníky v Evropě a přemýšlí jak financovat rychlou expanzi.
„V současné době jsme odpovědní za výzkum a vývoj 3 produktů, což je na 20-členný tým poměrně dost, a pro startup to není úplně typická situace. Našim klíčovým produktem je next gen Custom Data Platform, se kterým do tří let získáme 10 procent trhu v EU,“ říká pro Biztweet CEO Gauss Algorothmic Jan Janča.
Firma funguje jako datový integrátor, tudíž v roli spojovatelů různých druhů a typů dat, které dokáže zpracovat a vytěžit z nich informace s využitím umělé inteligence. Na tomto základu pak stavíme klientská řešení i vlastní produkty.
„Základem našich řešení i služeb jsou v podstatě datalakes, takové moderní datawarehousy. Na nich data integrujeme a analyzujeme. Naše algoritmy nacházejí informace v různých typech dat, od webových logů přes data z mobilních sítí až po jazyk a obraz. Na takto získaných informacích pak stavíme produkty a řešení, především naši next gen Customer Data Platformu určenou pro bankovní sektor a retail. V dalších projektech se zabýváme vývojem umělé inteligencé pro cybersecurity software partnerske firmy Sodat SW nebo výzkumem v oblasti personalizace a kontextového i behaviorálního cílení marketingové komunikace pro partnerskou firmu Colpirio,“ popisuje Janča detailněji, čím se firma zabývá.
Čtěte také:
Apple má k dispozici 237,1 miliardy dolarů
Rattaj kupuje prodejce lístků Inviton
Jak ředitel přiznává, úspěšnému rozvoji startupu pomáhá aktuální vlna popularity umělé inteligence. Letos se díky tomu Gauss Algorithmic podařilo uspět ve finančním sektoru a ulovit významné bankovní klienty. Dalšími zákazníky jsou telekomunikační společnosti, ale také firmy z e-commerce a retailu.
Pro příští rok plánuje Gauss Algorithmic expandovat mezi zahraniční klientelu. I proto bude potřebovat rozšířit současný dvacetičlenný tým a sehnat nové finance. „Příští rok počítáme se vstupem externího investora, od kterého budeme chtít 5-10 milionů eur."
Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu