Indická hvězda na vzestupu. Pomohla mu etika
Div Turakhia patří ke hvězdám indického i světového byznysu. V pracovní morálce může školit nejen vrstevníky.
Div Turakhia se stal v roce 2016 jedním z nejmladších indických a světových dolarových miliardářů. V žebříčcích jej vystřelil prodej podílu ve společnosti Media.net. Mezi esa ovšem patřil už dávno před tím. Hlavně díky své povaze.
900 milionů amerických dolarů inkasoval za prodej části firmy když mu bylo 36 let. Celý příběh ovšem začal, když on a jeho starší bratr Bhavin založili společnost Directi Group, holdingovou společnost s portfoliem tech společností, která přináší roční příjmy ve výši 250 milionů dolarů.
Div a Bhavin založili Directi v roce 1998 jako webhostingovou firmu. Provozovali ji z domu svých rodičů v Bombaji, když byli ve věku 16 a 18 let. Z kapitálu 500 dolarů vydělali za čtyři roky příjmy ve výši milionu dolarů.
Div se učil, jak programovat, už když mu bylo 7 nebo 8. V době, kdy mu bylo 13 let už nabízel své služby místním společnostem, které chtěly vytvořit webové stránky na nově vzniklém indickém veřejném internetu.
Čtěte také:
Sesterské duo snů. Dohromady mají téměř miliardu dolarů
Amancio Ortega: Gurru užitkové módy
Ve věku od 14 do 16 let Div podnikal v poradenství, vytvářel webové stránky a staral se o jejich bezpečnost.
Bhavin provozoval svůj vlastní pracovní portál, kde byli uchazeči o zaměstnání propojeni s náboráři. Bratři chtěli spustit masový projekt. A vznikl Directi. Div s bratrem investovali takřka všechny výdělky zpět do podnikání.
V roce 2005 Div spustil společnost Skenzo, která nakupuje nepoužívané webové domény. Tato společnost se stala součástí Media.net, když ji založila v roce 2010. Div založil Media.net, aby získal součást digitálního reklamního trhu.
Div pracuje 22 let každý den včetně víkendů, 10 až 14 hodin denně. Sám říká, že nejde o vydělávání peněz, ani dostatek volného času. Člověk musí pracovat, aby přinášel užitek, jenom tehdy bude uvnitř uspokojen i sám.
Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu