Petr Fiala: Divil bych se pokud by si někdo z podnikatelů přál, aby mu ANO komplikovalo život

Číselný cíl nemáme, výsledek závisí i na tom, jak dopadnou ostatní a kolik stran se do parlamentu nakonec dostane. Jestli se v podzimních volbách ti z voličů, kteří minule experimentovali s jinými stranami, rozhodnou volit opět ODS, a tedy se v tomto smyslu vrátit, budeme pochopitelně také rádi. Předseda Občanské demokratické strany Petr Fiala v rozhovoru pro Biztweet.

Biztweet: Předvolební kampaň je navzdory horkému létu v plném proudu. Jeden ze sloganů, které vidět na vašich bilboardech zdraví české turisty, zároveň je ovšem pobízí k brzkému návratu. Chcete se v programu zaměřit také na přilákání Čechů žijících v cizině zpátky domů?

Petr Fiala: Slogan "Hezké léto a vraťte se nám" není součástí hlavní části kampaně. Hlavně přejeme lidem, aby si v rámci možností odpočinuli, a pokud cestují pryč, aby se i bezpečně vrátili. Samozřejmě v tom můžete vidět i jiný význam: Jestli se v podzimních volbách ti z voličů, kteří minule experimentovali s jinými stranami, rozhodnou volit opět ODS, a tedy se v tomto smyslu vrátit, budeme pochopitelně také rádi.

Biztweet: ODS se tradičně staví do role propodnikatelské strany. Jak hledíte na záměry mnohých stran podnikatelské daně zvedat?

Petr Fiala: Jsme především ochránci demokracie a svobod, což se týká i podnikání. Zvyšování daní je špatné, ekonomice by to neprospělo a není pro to vůbec žádný důvod. My chceme naopak daňové zatížení snižovat - zaměstnancům, firmám v případě odvodů a všem v podobě jednodušší a nižší DPH.

Biztweet: Čím si vysvětlujete, že vám hnutí ANO navzdory poměrně levicovému programu bere podnikatelské voliče?

Petr Fiala: ANO tu jako jedna ze tří vládních stran vedlo třídní boj proti podnikatelům a živnostníkům - vzpomeňme za všechny věci jako EET, kontrolní hlášení, zvyšování byrokracie, zvětšování státu atd.... Divil bych se tedy, pokud by si někdo z podnikatelů přál, aby mu ANO komplikovalo život a podnikání dál a po případném volebních úspěchu možná ještě intenzivněji.

Biztweet: Zasazujete se také za zrušení EET. Myslíte, že to ještě je reálné?

Petr Fiala: Jednoduše - je to reálné, rozumné a potřebné.

Čtěte také:

Karel Dobeš: Být hostitelskou zemí pro agenturu EBA je prestižní záležitost

Karla Šlechtová: Koaliční rozmíšky a bitvy nám práci nesmírně komplikují

Petr Mach: Navrhujeme jednotnou 14 procentní DPH

Biztweet: Chcete vystupovat proti populistům v politice. Na druhé straně de facto opakujete stejné protievropské hesla jako strany Nigela Faragea, či Geerta Wildersa. Není heslovitý eurorealismus také jenom populismem?

Petr Fiala: Nevím, jak jste přišel na to, že opakujeme hesla zmíněných politiků, to je nesmysl. Navíc my žádnou "protievropskou" rétoriku nemáme. Naše místo vidíme v EU, ale Unie se musí změnit a reformovat, jinak nepřežije. To říkáme. To není žádný populismus, to je odpovědná politika. Naše politika naopak bere vítr z plachet všem populistů a radikálům, protože o problémech otevřeně mluvíme, nabízíme řešení a jde nám o to, aby Evropská unie fungovala a vytvářela prostor pro rozvoj členských států.

Biztweet: Jakou pozici Česka v Evropské unii si představujete? Není čerpání výhod podmíněno dodržováním pravidel?

Petr Fiala: Česko má být odpovědným a sebevědomým členem EU. Čerpání finanční pomoci a dalších výhod má svá přísná pravidla, to je správné. Spojování jednotlivých oblastí politiky EU, což možná naznačujete, navíc provázené výhrůžkami ale je třeba odmítnout.

Biztweet: Aktuálně si v průzkumech ODS vede dobře. Je to však zapříčiněno spíše ztrátami velikých konkurentů. Na jaké preference si na podzim troufáte?

Petr Fiala: Číselný cíl nemáme, výsledek závisí i na tom, jak dopadnou ostatní a kolik stran se do parlamentu nakonec dostane. V každém případě chceme co nejsilnější mandát, abychom mohli prosadit co nejvíce z našeho Silného programu pro silné Česko.

 

Biztweet

 

 

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet

Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu?  Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost. 

Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně. 

Biztweet

JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH

Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.

https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech

Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech

Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.

marketing@biztweet.cz

Rusko v plamenech

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb