Alza: Odchod z Heureky nás nijak nezasáhl
Po odchodu ze srovnávače Heureka, eshop Alza zaznamenává další nárůsty tržeb. Firma Heureku i nadále považuje za neobjektivní a nebezpečnou pro trh
Po odchodu ze srovnávače Heureka, eshop Alza zaznamenává další nárůsty tržeb. Firma Heureku i nadále považuje za neobjektivní a nebezpečnou pro trh.
„Odchod z Heureky se našeho byznysu nijak negativně nedotkl. Tržby ve sledovaném období meziročně vzrostly a těší nás i zvýšená pozornost zákazníků o hodnocení produktů v našem e-shopu,“ říká pro Biztweet mluvčí Alzy Šárka Jakoubková.
Firma se z Heureky rozhodla odejít v květnu 2016. Důvodem byl vstup finančníků do internetového obchodování a ohrožení trhu masivním skupováním projektů včetně Heureky. „Objektivita služeb Heureky nemůže být pro zákazníky nadále věrohodná. Ve skupině Rockaway, kam Heureka patří, jsou i internetové obchody Mall.cz, CZC.cz, Parfemy.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz, Sperky.cz, Hodinky.cz, Kolonial.cz, Proděti a další,“ vysvětluje Alza.
Po odchodu ze srovnávače Heureka, eshop Alza zaznamenává další nárůsty tržeb
Vyhledávání v Heurece už podle eshopu neposkytuje běžným zákazníkům tak kvalitní informace, na které byli zvyklí. První pozice jsou placené – vyhrává ten, kdo dá nejvíc. Eshopy ze skupiny Rockaway mohou být Heurekou zvýhodňovány.
Masivní nákupy internetových projektů přišly po tom, co do byznysu vstoupili známí finančníci. Přes E-commerce Holding, za kterým stojí finančníci Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a skupina dalších investorů z finančních skupin J&T a PPF během roku nakoupili téměř polovinu českého online trhu. Mezi akvizicemi je i společnost Rockaway Capital, která následně ovládla Heureku.
Čtěte také:
Finančníci zabírají také virtuální prostor. Vydělávají miliardy
Seznam loni bodoval hlavně mapami. Google vede v mobilitě
----
„Heureka vyžaduje data o všech vašich objednávkách. V opačném případě se stáváte jako eshop na Heurece „nedůvěryhodným“. Tato citlivá data může skupina Rockaway použít v konkurenčním boji,“ vysvětluje další riziko Alza. Ta se na průnik agresivních žraloků do poklidného internetového byznysu dívá jen s nelibou.
O boji s Heurekou prostřednictvím spuštění nového srovnávače zatím Alza neuvažuje. Zaměřuje se však na zvýšenou marketingovou aktivitu. „Zákaznici se stále více zajímají o kvalitu výrobků - tomuto trendu jdeme vstříc v kvalitě zpracování produktových popisků a hodnocení,“ vysvětluje Šárka Jakoubková.
Biztweet