Jiří Pisařík pro Biztweet: Obchod s Bártou pro nás byl ponaučením

Obchod s Tomášem Bártou byl chybou a ponaučením. S Pavlem Krúpou jednáme a Bohemia Energy na prodej není, říká Jiří Pisařík pro biztweet

Obchod s Tomášem Bártou byl velikou chybou a ponaučením. S Pavlem Krúpou jednáme a Bohemia Energy na prodej není. Jde jen o pomluvy s cílem poškodit firmu, míní Jiří Pisařík, spolumajitel Bohemia Energy. 

 

Biztweet: Doba se změnila. Když jste Bohemia Energy s manželkou zakládal, na trhu nebyla velká konkurence. Dnes jste sice v dobré pozici, ale konkurence výrazně vzrostla. Je těžší zakládat firmu, nebo bojovat nyní o udržení tržního podílu?

Jiří Pisařík: Bohemia Energy prakticky vybudovala trh alternativních dodavatelů. Následovaly nás další společnosti, které okopírovaly náš úspěšný obchodní model. Počátky nebyly snadné. Na začátku byla klíčová výhodná cenová nabídka, která ale postupně musela být doplněna kvalitou zákaznických služeb. Získat zákazníky bylo těžké, ale udržet si stávající portfolio zákazníků je daleko těžší v dnešním tvrdém konkurenčním boji.  

Biztweet: Co je v současnosti největším rizikem pro váš podnik?

Jiří Pisařík: Rizika pro nás představují externí faktory, které nemůžeme přímo ovlivnit. Například se může jednat o různá politická rozhodnutí k regulaci trhu. Vždycky jsme ale byli schopni reagovat na rizika včas a dobře.

Biztweet: Opakovaně se mezi energetickými odborníky objevují zaručené informace o tom, že Bohemia Energy prodává minimálně část podniku. Jak to tedy je a čím si informace vysvětlujete? 

Jiří Pisařík: Na energetickém trhu panuje tvrdý konkurenční boj a cílem těchto pomluv je poškození jména naší společnosti.

Biztweet: Neplatí na každém šprochu pravdy trochu – nejednal jste v posledních měsících s jakýmkoliv zájemcem?

Jiří Pisařík: S nikým jsem na dané téma nejednal. Bohemia Energy není na prodej.

--

Čtěte také:

Slepota Čechů je nemožná, říká Jedlička pro biztweet

Zbyněk Stanjura pro biztweet: Babiš svůj politický vliv využívá k výhodám pro své podniky

--

Biztweet: Co váš spor s finančníkem Pavlem Krúpou z Arcy Capital. Už jste spory urovnali?

Jiří Pisařík: Jednáme, v tuto chvíli víc sdělit nemohu.

Biztweet: Krúpa si nárokoval 10 procent ve firmě na základě dřívějšího údajného práva Tomáše Bárty. Ten měl nárok získat za to, že jeho firma EMTC splnila předem domluvené podmínky. Jak to tedy je, Bárta si nárok vymyslel? A Krúpa nedostane nic?

Jiří Pisařík: Tomáš Bárta nejprve porušil dohodu s námi a podle p. Krúpy porušil následně i dohodu s ním. Tomáš Bárta nikdy nebyl a není vlastníkem podílu v Bohemia Energy a ani na něj nemá právo. Jednání Tomáše Bárty nechci hodnotit, ale pravidelně mne kontaktují jeho nervózní věřitelé. Sice nevím, jak bych jim mohl být nápomocen, ale řekl bych, že všichni v tuto chvíli máme stejný problém – marné sliby Tomáše Bárty. My jsme si na tuto situaci zvykli a věříme, že ji soudy vyřeší. Máme si pro příště lépe vybírat obchodní partnery – je to pro nás velké ponaučení.

Biztweet: Ovlivnily spory fungování vaši společnosti?

Jiří Pisařík: Tato záležitost v žádném případě nemá vliv na fungování společnosti. Bohemia Energy.

Biztweet: I přes šířící se polemiky, vaše firma prezentuje hezké hospodářské výsledky. Kolik má v současnosti zaměstnanců a plánujete nové nábory?

Jiří Pisařík: Bohemia Energy je extrémně zisková. Všechny vydělané peníze investujeme zpět do firmy – ať už se jedná o akviziční projekty nebo získávání nových zákazníků. Máme 600 zaměstnanců a plánujeme nábory dle dalších projektů.

Biztweet: Který produkt je hlavním tahounem Vaši firmy?

Jiří Pisařík: Vlajkovou lodí je produkt Garance, tedy garance nižších cen elektřiny a plynu oproti dominantnímu dodavateli. Většina zákazníků se nechce každý rok zabývat zkoumáním, zda jejich nový dodavatel nenasadil vyšší ceny než ten původní. Naším cílem je, aby sleva od Bohemia Energy byla pro zákazníky stále zajímavá.

Biztweet: Chystáte i něco nového?

Jiří Pisařík: Máme další cíl dosáhnout 1 milionu zákazníků. Chceme i nadále investovat do zlepšování procesů a dalšího rozvoje společnosti. Připravujeme inovativní produkty v oblasti energetiky. Zvažujeme také vytvoření nové služby, která by se zaměřovala na úspory v domácnostech.