Petr Lesenský: Lobbování automaticky neznamená korupci
Bez důvěry nemůže fungovat žádná spolupráce, u politiky toto platí dvojnásob. Obvykle u veřejnosti zaberou ty politické kampaně, u kterých je patrná oboustranná chemie. Petr Lesenský, člen výkonné rady Asociace PR agentur (APRA) v rozhovoru s Biztweetem.
Ekonomika zažila konjunkturu. Projevilo se to loni také na penězích, které firmy investovaly do PR?
Petr Lesenský: Konjunktura samozřejmě umožňuje firmám více investovat do marketingu a PR. Více prostředků však automaticky neznamená vyšší efekt. Když se trhu daří, rostou náklady na marketingovou komunikaci. Nejde přitom jen o náklady za samotné nástroje. Firmy mnohem častěji investují do svých interních oddělení řešících marketing a PR. Jakmile období prosperity skončí, začne být zase žádanější kompletní outsourcing ze strany externích subjektů.
Kterým vašim členům se dařilo nejvíc a o jakých ročních obratech se bavíme?
Petr Lesenský: Obecně se nejvíce daří PR agenturám, které dokáží svým klientům nabízet kompletní komunikační servis. Budoucnost moderních PR agentur je právě v tom, že dokáží své nápady a myšlenky zakomponovat do všech komunikačních nástrojů a dohlédnout na jejich efektivní provázání.
Které obory využívaly služby PR agentur nejvíc?
Petr Lesenský: Jedná se o obory, které jsou nejvíce v kurzu. Vypíchnout můžeme IT a technologické firmy, případně společnosti se spotřebním zbožím.
Přibyly i takové obory podnikání, které dosud PR nevyužívaly?
Petr Lesenský: Konjunktura se logicky vyznačuje tím, že je na trhu nedostatek kvalitních zaměstnanců. U toho "schopného mála" vítězí ten zaměstnavatel, který má v komunikaci nápad a je více vidět. PR agentury tak nyní zažívají boom například právě v oblasti HR.
Jaké nové metody přinesla informační doba?
Petr Lesenský: Nových metod v komunikaci je samozřejmě mnoho, vše se vyvíjí neuvěřitelně rychle. Nicméně to neznamená, že pokud nejsou využívány nejmodernější nástroje, je komunikace automaticky chybná či slabá. Základ je a vždy bude v nápadech a kvalitní analýze. Mnohdy se na to při snaze o zkoušení nejmodernějších trendů zapomíná. Jen s těží vyberete správné nástroje a efektivně je propojíte, pokud neznáte na začátku odpovědi na základní marketingové otázky.
Čtěte také:
Jan Janča: Informace se zneužívaly, co je svět světem
Štěpánek pro Biztweet: Budoucnost je buď zelená, nebo hodně černá
Michálek pro Biztweet: Babiš vyluxoval pravici, nyní luxuje levici
Velkou otázkou je nyní kyberbezpečnost a soukromí na sociálních sítích. Jak dělat PR na sociálních sítích tak, aby nebylo příliš vtíravé?
Petr Lesenský: Jedním z nejzásadnějších úkolů PR agentury je právě volba intenzity sdělení. Zajímavého se toho kolem nás děje spousta. Není ale důležité komunikovat vše, pouze to důležité, zajímavé a fungující. Platí to jak směrem k novinářům, tak k partnerům či zákazníkům. Co s týče kyberbezpečnosti, všichni se s ní teprve učíme pracovat. Hrozeb je spousta, během chvíle může padnout roky budovaný byznys. Před každým marketingovým činem je prostě třeba mít zmapované důsledky a nic neřešit zbrkle. Plán krizové komunikace musí mít v dnešní době připravený každý subjekt.
Na Slovensku vyloučili z asociace PR agentur PR Clinic, která prokazatelně zakládala falešné účty na Facebooku a věnovala se "trollení". Jak střežit, aby se to nestalo také v Česku? Víte případně o takových případech?
Petr Lesenský: PR prostředí je potřeba kultivovat, proto průběžně sbíráme podněty a řešíme je. Členem APRA se může stát pouze PR agentura, která je po všech stránkách prověřená a prošla CMS certifikací. Není tedy pro potenciální klienty nic snadnějšího, než vybírat z členských PR agentur.
Jak vnímáte plány na úpravu zákonu o lobbingu, dotkne se Vás nějak?
Petr Lesenský: Pro každou společnost je jen dobře, pokud jsou procesy transparentní. Cokoliv tomu pomůže, je vítáno. Je důležité připomenout, že lobbování automaticky neznamená korupci. V širší podobě je to prostě součást public affairs.
PR je přirozenou součásti politických kampaní. V Česku se využívá víc než kdy předtím. Co to agenturám přináší?
Petr Lesenský: Agentury nabízející politické PR se na zadavatele většinou dívají jako na standardního klienta. Bez důvěry nemůže fungovat žádná spolupráce, u politiky toto platí dvojnásob. Obvykle u veřejnosti zaberou ty politické kampaně, u kterých je patrná oboustranná chemie.
Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu
Byznys Biztweet Byznys
- 5 Kreditů
- Přístup k exkluzivnímu obsahu
- Objednávka služeb
Standard Biztweet Standard
- 1 Kredit
- Přístup k exkluzivnímu obsahu
Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem
Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.
Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet
Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu? Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost.
Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně.
JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH
Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.
https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech
Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech
Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.
Golden Biztweet Golden
- 10 Kreditů
- Přístup k exkluzivnímu obsahu
- Objednávka služeb