Ikea zpomaluje. Přijde však s novou službou
Eshop, nebo nové nákupní centrum je v nedohledně. Navzdory pozitivním hospodářským výsledkům Ikea v Česku zpomaluje. Od dubna však spouští objednávky přes internet
Eshop, nebo nové nákupní centrum je v nedohledně. Navzdory pozitivním hospodářským výsledkům Ikea v Česku zpomaluje. Od dubna však spouští objednávky přes internet.
„Zprovoznění e-shopu je dalším krokem k větší dostupnosti pro co nejvíce zákazníků. V několika zemích, kde IKEA působí, již e-shopy v různých podobách existují, ale globální platforma je zatím ve fázi testování. V současné době probíhá testování nové technické platformy ve Velké Británii a v Irsku. Na základě jejich výsledků se pak bude platforma upravovat tak, aby byla vhodná k implementaci i v ostatních zemích,“ vysvětluje odklad očekávaného spuštění internetového obchodu mluvčí IKEA Zdeňka Pecková.
Švédský nábytkářský gigant původně sliboval spuštění eshopu letos. Postupně však mlžil až plán odsunul na neurčito. „Projekt spuštění e-shopu se v České republice posouvá na později, přesný termín však v současné chvíli potvrdit nemůžeme,“ říká Pecková.
Podobně nejasný deadline je i v případě plánu postavit v Praze nové nákupní centrum. To mělo původně stát již v roce 2018. „Proces výstavby a otevření je dlouhodobá záležitost. Termín otevření nového obchodního domu IKEA je vždy možné upřesnit až po výběru a potvrzení lokality a vyřešení dalších souvisejících náležitostí,“ pokračuje Zdeňka Pecková.
Čtěte také:
Český developer chce v Košicích zase stavět. Vedle Steel Arény
Českým hotelům se daří i bez Rusů. Hrozbou je Airbnb
Ivo Valenta: Na Slovensku se rozhlížím po dalších příležitostech
--
Ikea se snaží vylepšovat alespoň současný servis. V loňském roce zákazníkům nabídla možnost dopravy jednoho balíku do 50 kg za 99 korun. „Od dubna představíme zákazníkům obchodního domu IKEA Zličín novou službu, kdy budou moci vybrat některé zboží dopředu na internetu a následně si za poplatek připravené zboží jen vyzvednout,“ dodává Zdeňka Pecková.
IKEA ve finančním roce 2014/2015 v Česku stouply tržby o deset procent na rekordních 8,49 miliardy korun. Zisk společnosti se zvýšil meziročně o 63 procent na 599 milionů korun po zdanění.