Firemní akce. Odměna, či trest?

Teambuilding patří k nejoblíbenějším, ale také nejnáviděnějším událostem ve firmě. Kde je hranice a potřebujete firemní akce?

Pokud na to vaše firma má, teambuilding je přirozenou a rozumnou volbou. Zejména v období, kdy se firmě daří, potřebují zaměstnanci pocit, že na penězích nesedíte a jste ochotni dělit se o úspěchy. Firemní akce je však na místě i když nezažíváte nejzářivější období.

Nejvýraznějším efektem firemních akcí je totiž vypuštění negativní páry a zlepšení komunikace v kolektivu.

Teambuilding je také vzdělávací metodou, která je zaměřena na rozvoj soft skills. K těm řadíme dovednosti jako schopnost efektivní komunikace, řešení problémů či rozdělení týmových rolí.

Výhoda rozvoje těchto soft skills tkví především v zapojení samotných účastníků a možnosti otestovat nové zkušenosti v praxi. Přenos těchto dovedností do pracovního života je tak přirozenější než u vzdělávání „přednáškového" typu.

Hodně běžným účelem akcí je stmelení kolektivu. Pokud máte ve firmě skupinu nových pracovníků a chcete, aby přeskočila týdne až měsíce společenské nejistoty, zbavte je ostychu v pohodové atmosféře setkání zaměstnanců u nepracovní příležitosti.

Pokud kolektiv vaši společnosti trpí pokřivenými vztahy mezi některými zaměstnanci, teambuilding je pro vás ještě důležitější. Konflikty odvádí zaměstnance od práce, vyvolávají vzájemné rozpory lidí, kteří by měli společně tahat za ten samý konec řetězu a v konečném důsledku přenáší negativní chování i na ostatní členy týmu.

Právě dobře připravený teambuilding může „špatný vzduch“ vypustit ven oknem a situaci dokáže s otevřenějším a osobnějším přístupem vyřešit i šéf týmu.

Čtěte také:

Zaměstnanec má být partnerem. Korporátní přístup je zhoubný

Podnikatel a paragrafy. Sledujte změny legislativy

Chci podnikat. Musím skončit v práci?

Teambuilding může slouží také k motivaci. Správně nastolená atmosféra mimo kancelářského setkání dokáže zaměstnancům zodpovědět dotazy, které se ohledně firmy báli zeptat, dokáže vyzdvihnout pozitiva, potenciál a možnosti růstu firmy, se kterou rostou přirozeně i zaměstnanci. Vzájemné setkání klíčových hráčů ovšem dokáže povzbudit i jejich apetit po dalších úspěších a vyvolat i příjemně zdravou soutěživost.

Formy teambuildingu jsou různé. Od společného wellness pobytu, přes adrenalínové sporty, až po obyčejné posezení u piva. Záleží od tématu, které chcete řešit, nebo od toho, zda vůbec nějaké řešit chcete.

Dávejte si ovšem pozor i sami na sebe. Lidé z firmy budou na setkání čekat, že se o nich budete zajímat také jako o živé bytosti. Nechovejte se k nim jako k číslicím v experimentu.

Běžnou praxí některých nešikovných manažérů je třeba opíjení podřízených a pak jejich natáčení na kameru za účelem psychoanalýzy. Zakázané musí být rovněž bodovací notesy a tužky u stolu s jídlem. Většina z pracovníků vaše záměry prokoukne, rozzlobí se, přestane si vás vážit a bude proti vám bojovat, nebo se vás bát.

Buďte zkrátka lidi a pokuste se své zaměstnance chápat. Účelem teambuildingu není zvýšení napětí ve firmě, ale její produktivity.

 

Biztweet

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb