Firemní akce. Odměna, či trest?

Teambuilding patří k nejoblíbenějším, ale také nejnáviděnějším událostem ve firmě. Kde je hranice a potřebujete firemní akce?

Pokud na to vaše firma má, teambuilding je přirozenou a rozumnou volbou. Zejména v období, kdy se firmě daří, potřebují zaměstnanci pocit, že na penězích nesedíte a jste ochotni dělit se o úspěchy. Firemní akce je však na místě i když nezažíváte nejzářivější období.

Nejvýraznějším efektem firemních akcí je totiž vypuštění negativní páry a zlepšení komunikace v kolektivu.

Teambuilding je také vzdělávací metodou, která je zaměřena na rozvoj soft skills. K těm řadíme dovednosti jako schopnost efektivní komunikace, řešení problémů či rozdělení týmových rolí.

Výhoda rozvoje těchto soft skills tkví především v zapojení samotných účastníků a možnosti otestovat nové zkušenosti v praxi. Přenos těchto dovedností do pracovního života je tak přirozenější než u vzdělávání „přednáškového" typu.

Hodně běžným účelem akcí je stmelení kolektivu. Pokud máte ve firmě skupinu nových pracovníků a chcete, aby přeskočila týdne až měsíce společenské nejistoty, zbavte je ostychu v pohodové atmosféře setkání zaměstnanců u nepracovní příležitosti.

Pokud kolektiv vaši společnosti trpí pokřivenými vztahy mezi některými zaměstnanci, teambuilding je pro vás ještě důležitější. Konflikty odvádí zaměstnance od práce, vyvolávají vzájemné rozpory lidí, kteří by měli společně tahat za ten samý konec řetězu a v konečném důsledku přenáší negativní chování i na ostatní členy týmu.

Právě dobře připravený teambuilding může „špatný vzduch“ vypustit ven oknem a situaci dokáže s otevřenějším a osobnějším přístupem vyřešit i šéf týmu.

Čtěte také:

Zaměstnanec má být partnerem. Korporátní přístup je zhoubný

Podnikatel a paragrafy. Sledujte změny legislativy

Chci podnikat. Musím skončit v práci?

Teambuilding může slouží také k motivaci. Správně nastolená atmosféra mimo kancelářského setkání dokáže zaměstnancům zodpovědět dotazy, které se ohledně firmy báli zeptat, dokáže vyzdvihnout pozitiva, potenciál a možnosti růstu firmy, se kterou rostou přirozeně i zaměstnanci. Vzájemné setkání klíčových hráčů ovšem dokáže povzbudit i jejich apetit po dalších úspěších a vyvolat i příjemně zdravou soutěživost.

Formy teambuildingu jsou různé. Od společného wellness pobytu, přes adrenalínové sporty, až po obyčejné posezení u piva. Záleží od tématu, které chcete řešit, nebo od toho, zda vůbec nějaké řešit chcete.

Dávejte si ovšem pozor i sami na sebe. Lidé z firmy budou na setkání čekat, že se o nich budete zajímat také jako o živé bytosti. Nechovejte se k nim jako k číslicím v experimentu.

Běžnou praxí některých nešikovných manažérů je třeba opíjení podřízených a pak jejich natáčení na kameru za účelem psychoanalýzy. Zakázané musí být rovněž bodovací notesy a tužky u stolu s jídlem. Většina z pracovníků vaše záměry prokoukne, rozzlobí se, přestane si vás vážit a bude proti vám bojovat, nebo se vás bát.

Buďte zkrátka lidi a pokuste se své zaměstnance chápat. Účelem teambuildingu není zvýšení napětí ve firmě, ale její produktivity.

 

Biztweet

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet

Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu?  Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost. 

Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně. 

Biztweet

JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH

Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.

https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech

Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech

Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.

marketing@biztweet.cz

Rusko v plamenech

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb