Výměna českých přístavů v Německu může trvat až pět let

Domluva na záměně českých přístavů v Hamburku nejde hladce. Vyhne se aktuální vládě a problém odhadují vyřešit za pět let.

„Aktuálně ještě stále probíhají jednání česko-německé pracovní skupiny, kde se řeší konkrétní technické aspekty výměny přístavního území. Konkrétní časový plán ani náklady zatím ještě nejsou stanoveny, reálný čas uskutečnění výměny je kolem 5 let,“ uvádí pro Biztweet ministerstvo dopravy.

Vláda otevřela jednání s Němci o možné záměně koncem roku 2016. Jednání se týká zejména výměny pronajatého území Saalehafen a Moldauhafen, kde jsou pozemky Hamburku. Česká republika je má pronajaty a na těchto pozemcích vlastní budovy. Kvůli urbanistickému plánu německého města mají české pozemky ztratit na hodnotě. Proto došlo k příslibu záměny.

Čtěte také:

Národní rozpočtová rada už funguje. Návrh rozpočtu kritizuje

Vláda se nechala inspirovat prvotřídním populismem

„Momentálně probíhá výběrové řízení na zpracování analýzy marketingového potenciálu a technických parametrů nového přístavního území České republiky v Hamburku, kde by měly být na přelomu září a října vyhodnoceny nabídky; vlastní analýza včetně návrhu technických parametrů by měla být připravena přibližně do poloviny roku 2019. Tento dokument bude podkladem pro dokončení jednání s německou stranou a stanovení jasného dalšího postupu a parametrů nového přístavu,“ uvádí resort Dana Ťoka.

Česká republika nyní operuje v Hamburku se třemi přístavy Sálským a Vltavský přístav, které k sobě přiléhají a byly propůjčeny Československu k užívání na základě Versailleské smlouvy do roku 2028 a Peutským přístavem, který v roce 1929 Československo zakoupilo.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu