Škrty a výpovědi. Šlechtová osekala CzechTourism

Kvůli špatnému hospodaření zasáhlo ministerstvo pro místní rozvoj do struktur agentury CzechTourism. Změnil se způsob financování, či počet zaměstnanců.

Jeden z prvních kroků, které po svém nástupu do funkce začala činit ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová bylo prověřování fungování příspěvkové organizace Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.

Agentura, která se zabývá propagaci Česka jako turistické destinace měla potíže s prokazováním oprávněnosti některých nákladů. Trpěla také přezaměstnaností a předraženými cenami dodavatelských faktur. Podezření se potvrdila a tak zřizovatel – ministerstvo pro místní rozvoj učinilo několik změn.

„Byly provedeny čtyři rozsáhlé kontroly, na jejichž základě bylo rozhodnuto o celé řadě významných zásahů do chodu agentury. Zejména byl snížení počet zaměstnanců, ukončena celá řada nevýhodných smluv, byla nastavena jasná pravidla a kritéria, aby již nedocházelo k tomu, že se v agentuře CzechTourism přidělovaly veřejné peníze ze zvyku a bez kontroly,“ říká pro Biztweet mluvčí resortu pro místní rozvoj Vilém Frček.

Čtěte také:

Karla Šlechtová: Koaliční rozmíšky a bitvy nám práci nesmírně komplikují

STAN s Babišem nepůjde. Starostové a lidovci dají na kampaň 50 milionů

Kromě výpovědí a dalších zeštíhlení došlo také změně způsobu přidělování dotací pro agenturu. Ministryně zřídila Strategickou radu, která schvaluje dotace.

„Paní ministryně změnila statut a zřizovatelskou listinu agentury CzechTourism, ve které stanovila více práv pro zřizovatele, tedy ministerstvo pro místní rozvoj,“ pokračuje Frček.

S aktuální podobou CzechTourism je podle ministerstva stát spokojen. Do konce aktuálního volebního období už proto žádné nové zásahy neučiní.

 

Biztweet

Podpořte nezávislou žurnalistiku platbou na IBAN CZ8920100000002100602454, nebo se registrujte a kupte přístup k exkluzivnímu obsahu, Děkujeme