Brand není formalitou. Značka je klíčem k úspěchu

Název byznysu, produktu či služby mnohdy hraje při úspěchu podnikání stejnou roli jako jejich kvalita. Dejte si proto při vytváření brandu záležet.

Značka je tím, s čím přijde potenciální klient vašeho byznysu do kontaktu dřív než s produktem samotným, či propagačním materiálem vaši firmy.

Brand je navíc v dnešní internetové době klíčovým nástrojem marketingu. Jen výstižný název, který si klient navíc dobře zapamatuje, dokáže přitáhnout potenciální zakázku.

Značka se přirozeně nesmí spojovat s ničím negativním, nebo matoucím. Nemá kopírovat ani nápady a produktové vlastnictví konkurence, a tak je z vymýšlení názvu poměrně nesnadná záležitost.

Vždy záleží na tom, jak své jméno propagujete. Klient totiž nesleduje kvalitativní nabídky, ale zboží vyhledává na základě zapamatovatelných klíčových slov. Když je s firmou spokojen, nehledě na vývoj trhu opakuje vyhledávání těch samých klíčových slov, které ho k ní přivedly.

Ideální jméno firmy je to, které si lidé zapamatují a je silně zakořeněno v jazyku země, kde má firma hlavní aktivity její byznysu. Když už potřebujete jméno firmy v angličtině, volte také slovo, které lidé znají a jednoduše se jim vyslovuje.

Přidanou hodnotou pak mohou být vtipné variace jména, či slovo, které je používané v rozšířených pozitivních frázích. Klíčovou vlastností dobrého brandu je také pozitivní odkaz. Zákazník si vás mnohem rychleji zapamatuje jako společnost Pravda, nežli společnost Nelžeme.

Hodně důležitou vlastností kvalitní značky je také to, aby název firmy alespoň z části reflektoval činnost firmy. Je tedy dobré, když název odkazuje na hlavní činnost společnosti a na to, čím se ráda chlubí.

Jméno firmy, služby a konec konců všeho, co se s vašim podnikem spojuje by mělo směřovat k jedinému. Znalosti značky v cílové skupině.

Čtěte také:

Startup: módní fráze či skutečný pojem?

Profit, zisk, peníze a.. Proč vlastně podnikat?

Online faktury. Papír je pro dinosaury

V marketingovém světě se to nazývá brand awareness. Udává, kolik procent lidí z cílové skupiny vaši firmy zná vaši značku. Určuje i to, kolik lidí značku úspěšně pozná a přiřadí si ji k produktu.

Brand awareness je pro každou firmu klíčové okamžitě po spuštění prodeje, či služeb. O úspěchu značky totiž ve většině případů rozhodují první uváděcí měsíce. Brand awareness je zároveň součástí vývoje značky, ne nějakým doprovodním jevem. Právě výslednou značkou se v očích zákazníka odlišujete od zbytku, vyčnívá z davu.

Jak se vydat správnou cestou? Existuje více možností budování značky. Nestačí přemýšlet za stolem. Znalost jména je nutno testovat přímo mezi lidmi. Aided awareness, nebo li prompted aw se nejčastěji překládá do češtiny jako podpořená znalost. Spotřebitel dostane seznam společností a v něm hledá tu, která vyrábí určený druh produktu. Cílem je zjistit, zda si spojuje produkt s názvem výrobce.

Top of the mind awareness, nebo li spontaneous aw se označuje jako spontánní znalost. Název společnosti si člověk vybaví automaticky, protože mu téměř okamžitě spojí značku s produktem. Stačí se zeptat. Výsledek je pak správním vodítkem k názvu, který potřebujete.

Kromě běžné reklamy je dobré investovat také do guerilla marketingu. Jeho hlavní výhodou je, že brand nejen vytvoří, ale i udrží jeho hodnotu. Udržení značky v povědomí spotřebitelů je právě to, o co jde. Dokáže vás nejen dostat na trh, ale tam i dlouhá léta vydržet.

 

Biztweet

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet

Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu?  Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost. 

Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně. 

Biztweet

JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH

Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.

https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech

Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech

Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.

marketing@biztweet.cz

Rusko v plamenech

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb