Profit, zisk, peníze a.. Proč vlastně podnikat?

Podnikání není jen práce, ale také životní styl. Není však pro každého a pokud vám někdo slibuje po krátké době lehký život a hladký rozjezd, lže. Musíte hlavně vědět proč to vůbec děláte.

Většina lidí začne podnikat jednoduše kvůli chuti zbohatnout. Na tom není nic špatného. U každého podnikatele musí být takový ten malý přátelský druh mamonu každodenní praxí. Ale pozor! Ne jediným důvodem proč do toho jdete.

Podnikání je činnost motivovaná ziskem neboli vytvářením nadhodnoty. Moderní pojetí podnikání ovšem klade mnohem větší důraz na vedlejší motivační faktory. Člověk, který jde pouze po penězích a nebere přitom žádné ohledy na své zdraví či okolí, končí špatně. Platí to ovšem také opačně. Dělat všechno s ohledem na cokoliv a kohokoliv v okolí a nevydělat přitom k podnikání patřit nesmí. Jak tedy najít balanc?

Pro úspěch nutno zohlednit mnohé priority a na nich pak postavit svůj podnikatelský záměr. I když si ujasníte své vedlejší motivace, pořád jak kdybyste seděli na dvou židlích a dost často musíte při svém rozhodování dělat kompromisy. Samozřejmě na kompromisech není nic špatného. Ale podnikáte, nejste v politice. Dejte si tedy pozor na jejich frekvenci.

Dělení na prvotní a druhotné motivy je umělé. Jistě, na základ sebepoznání je to fajn, ale mimořádně úspěšní profesionálové pracují s vyšší formou motivace a tou je celkový prospěch. Motivací těchto jedinců je prospívat nejen sobě ale i svému okolí.

Podnikatelé tedy nepovažují své zákazníky a obchodní partnery za dojné krávy, ale kladou jejich prospěch na stejnou úroveň jako svůj zisk. Tedy alespoň by měli. Přitom berou ohledy na sebe, svou rodinu, společnost i životní prostředí – to vše je součástí jejich jediné pozitivní motivace. Zní to přehnaně? Pak byste měli přehodnotit, zda děláte vše správně. Pokud totiž chcete u podnikání zůstat léta, nebude vám stačit jenom zisk. Zejména pro vaši psychiku.

Pozitivní podnikání sebou přináší pozitivní lavinové efekty. Dobré jméno je dnes jednou z nejdůležitějších složek podnikání a právě váš pozitivní přístup společnost ještě více posílí.

Nestačí ovšem znát jen sebe. Musíte si uvědomovat pozici každé složky vašeho podnikatelského řetězce. Ptejte se partnerů, společníků i klientů na důvody, proč dělají to nebo ono. Odpovědi vás posunout před konkurenci. Díky nim lze snadno předcházet zásadním rozporům zapříčiněným rozdílnou motivací obou stran obchodu.

Čtěte také:

Online faktury. Papír je pro dinosaury

Jak hasit požáry. Aneb co dělat, když se nevede

Jak na reklamu. Zvládnete to sami?

Samozřejmě, nejsme stroje. Každého z nás ovlivňují také základní charakterové předpoklady. Se spontánními projevy, intuicí, iracionálním chováním, instinkty, nebo pudy nenaděláte nic. Je ovšem dobře si je uvědomit a díky tomu s nimi počítat.

Láska k penězům a hmotnému zisku je v nás podmíněna částečně pudově, ale také je podporována společností, která na tomto základě vyrůstá a peníze posouvá před mnoho jiných faktorů, které nás dělají šťastnými. Vůle po vyšším zisku motivuje další prodej a ten zase navyšuje spotřebu. Výsledkem ovšem může být spotřební spirála, která nejenže neúměrně zatěžuje prostředí, ve kterém žijeme, ale zároveň škodí i nám samotným.

Proto je dobře stavět postupně, rozumně, myslet na peníze, ale i na to, že s prostředím, lidmi, zdroji i procesy, kterými peníze vytváříme budeme pracovat léta.

Nezapomínejte ani na to, že jste lidskou bytostí. Vaše pracovní výkony budou kvalitní jen pokud budete žít vyrovnaný a šťastný život. Vše je navzájem propojeno. Pouze pochopení této skutečnosti vám dá šanci nasadit vysoké tempo a vydržet ho tak dlouho jak vám bude libo.

 

Biztweet

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet

Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu?  Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost. 

Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně. 

Biztweet

JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH

Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.

https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech

Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech

Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.

marketing@biztweet.cz

Rusko v plamenech

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb