Hamé žaluje slovenskou Tatrakon. Kvůli boji o paštiky
Společnost Hamé právně napadla slovenskou firmu Tatrakon. Překáží jí podobnost prodávaného paštikového zboží.
Jde konkrétně o značky Májka, Pali a Morca-Della. "Hamé aktuálně podalo žalobu k soudu a až po rozhodnutí soudu bude jednoznačné, zda společnost Tatrakon může prodávat výrobky Májka, Pali a Morca-Della v Čechách,“ říká pro Biztweet marketingová manažerka společnosti Tatrakon Ivana Kacvinská.
Obě firmy vyráběly známé konzervy dlouhá léta bez toho, aby si překážely. Nepsanou dohodu však porušuje Hamé. Těsně po reklamní kampani, v rámci které Tatrakon upozorňuje na blížící se 86leté výročí vzniku firmy, Hamé požádalo české úřady, aby stáhly z trhu konzervy slovenské firmy.
Na podnět Hamé čeští celníci začátkem března zabavily v skladech 73767 údajně padělaných paštik a masných výrobků značek Májka, Morca Della a Pali. Šlo právě o konzervy Tatrakonu, který přišel celní akcií o 1,36 milionu korun.
„Celní správa ČR uvolnila zboží do oběhu, protože po předložení platných licenčních smluv, neviděli důvod nadále zadržovat zboží. Majku, Pali a Morca-Dellu aktuálně prodávají naši obchodní partneři i v České republice,“ říká Kacvinská.
Společnost Hamé, která léta nenamítala teď ovšem tvrdí, že právo na výrobu známých značek mají pouze potravináři z jejich závodu v Kunovicích. "Pokud se dozvíme o pokusu zneužít naše ochranné známky, vždy se důrazně a transparentně bráníme," uváděl v tiskovém prohlášení mluvčí společnosti Hamé Petr Kopáček.
Čtěte také:
Deutsche Börse zmrazila nábor lidí. Nerozvine ani Prahu
Britská Carclo koupila ostravskou FLTC
Europapier-Bohemia kupuje plzeňskou Tykvart
Paštiky Májka patří spolu se zavařeninami Znojmia a kečupem OTMA k nejznámějším a nejcennějším značkám české potravinářské firmy. Hamé loni převzala norská skupina Orkla. V Česku a na Slovensku má vedoucí pozici na trhu paštik, hotových jídel, kečupů, konzervované zeleniny, džemů a dětské výživy. Společnosti loni stouply tržby o 2,7 procenta na 5,23 miliardy korun.
Historie Tatrakonu sahá až do roku 1931. Po znárodnění bývalého podniku TATRA rozšířila konzervárna sortiment výrobků o masové pomazánky, cestovní občerstvení a hotová jídla.
První výrobu známé pomazánky PALI a paštiky Májka spustila v září 1984 a v březnu 1985 přidala výrobu omáčky na špagety Morca-Della. Nad podnikem s téměř 40 výrobky drží ochranní ruku slovenský stát. Ten konzervárnu díky 75 procentům surovin domácího původu štědře dotuje. Společnost loni dosáhla tržeb 9,4 milionu eur, tedy asi 255 milionů korun.
Biztweet
Byznys Biztweet Byznys
- 5 Kreditů
- Přístup k exkluzivnímu obsahu
- Objednávka služeb
Standard Biztweet Standard
- 1 Kredit
- Přístup k exkluzivnímu obsahu
Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem
Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.
Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet
Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu? Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost.
Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně.
JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH
Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.
https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech
Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech
Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.
Golden Biztweet Golden
- 10 Kreditů
- Přístup k exkluzivnímu obsahu
- Objednávka služeb