Kučera: Alza mezi startupy rozdělila 200 milionů

Nový projekt AlzaVenture investoval do startupů během roku 200 milionů korun. Na druhé straně rozvinout nové obchodní aktivity, které by z Alzy udělaly všestrannou technologickou firmu se nepovedlo a zatím nepředstavila žádnou novinku. Marketingový ředitel Alza Karel Kučera v rozhovoru pro Biztweet

Nový projekt AlzaVenture investoval do startupů během roku 200 milionů korun. Na druhé straně rozvinout nové obchodní aktivity, které by z Alzy udělaly všestrannou technologickou firmu se nepovedlo a zatím nepředstavila žádnou novinku. Marketingový ředitel Alza Karel Kučera v rozhovoru pro Biztweet.  

Biztweet: V květnu jste odešli z Heureky. Byl by bez tohoto kroku nárůst vaši společnosti rychlejší?

Karel Kučera: Odchod z Heureky se našeho byznysu nijak negativně nedotkl. Tržby ve sledovaném období meziročně vzrostly a těší nás i zvýšená pozornost zákazníků o hodnocení produktů v našem e-shopu. Zákaznici se stále více zajímají o kvalitu výrobků a nabízených služeb. Tomuto trendu jdeme vstříc v kvalitě zpracování produktových popisků a hodnocení.

Biztweet: Jaké výsledky máte za kvartál bez umístění v tomto srovnávači?

Karel Kučera: Doposud jsou velmi dobré – tedy není vidět žádný negativní dopad.

Biztweet: Důvody jste už objasňovali. Myslíte,že Rockaway a Mall Group opravdu překročí rubikon a začnou díky informacím tlačit na konkurenci?

Karel Kučera: Náš názor jsme řekli.

Podle Kučery Alza připravuje řadu novinek

 

Biztweet: Co vlastně říkáte na bleskový průnik finančníků do internetového byznysu. Co to může udělat s trhem?

Karel Kučera: Totéž co vstup jakéhokoliv jiného investora do určité sféry byznysu. Vstup „finančníků“ má jistá specifika – je to investice, která má svůj „exit date“.

Biztweet: Jak hodláte na novou konkurenci reagovat?

Karel Kučera: Alza roste díky zákazníkům. A zákazníci musí být naprosto spokojeni a musí mít důvod „přijít a vracet se“. Tedy primárně neustálým zvyšováním úrovně našich služeb a rozšiřováním nabízeného portfolia.

Biztweet: Říkáte o sebe, že nechcete být jen eshopem, ale také všestrannou technologickou společností. Jaké jiné aktivity jste letos rozběhli?

Karel Kučera: Připravujeme celou řadu inovací, které jsou ve vývojové či testovací fázi. V okamžiku spuštění je patřičně „zakřičíme“ do světa.

Biztweet: Jak se vyvíjí rozběh vašich investičních aktivit. Hodláte v krátké době učinit nějaké zajímavé akvizice?

Karel Kučera: Plánované akvizice dopředu neprozrazujeme. 

Čtěte také: 

Alza: Odchod z Heureky nás nijak nezasáhl

Finančníci zabírají také virtuální prostor. Vydělávají miliardy

Seznam loni bodoval hlavně mapami. Google vede v mobilitě

--

Biztweet: Začali jste podporovat také startupy. Kolik jste jich a jakou formou podpořili? Jaké projekty vás zajímají nejvíc?

Karel Kučera: Projekt AlzaVenture byl spuštěn v létě loňského roku. Cílíme na projekty s růstovými ambicemi, které potřebují investici. Podpora může směřovat do IT oblasti, marketingu, obchodu nebo logistiky. Nabízíme nejen tolik potřebné finance pro další rozvoj, ale také vlastní know-how, kancelářské prostory a zkušenosti. Ve druhém kole jsme na podporu začínajících společností vyčlenili investice ve výši 200 milionů korun.

Biztweet: Co vám nové aktivity přináší?

Karel Kučera: Originální projekty s akceleračním potenciálem jsou zdrojem inspirace a dalšího potenciálního rozvoje společnosti.

Biztweet: Jaký máte hospodářský a strategický cíl pro letošek? Naplňujete jej?

Karel Kučera: Jako každý rok i pro tento máme ambiciózní cíle, které se nám daří naplňovat.

Biztweet: A co od Alzy můžeme čekat příští rok?

Karel Kučera: Další novinky, kterými posuneme úroveň české i slovenské e-commerce zase o další kus dopředu.

 

 

Biztweet

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet

Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu?  Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost. 

Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně. 

Biztweet

JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH

Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.

https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech

Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech

Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.

marketing@biztweet.cz

Rusko v plamenech

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb