Není to mýtus. Byrokratické peklo vytváří také technologický nedostatek úřadů a neznalost úředníků

Úřady veřejné správy často disponují zastaralými technologiemi. Pokud je mají, úředníci nevědí, jak s nimi pracovat. Pokud s nimi pracovat umějí, chybí struktura, která by systémy propojila. Na konci dne tak úřad preferuje hordy papírů a staré postupy, přičemž břemena přesouvá na občana či podnikatele.

Personál úřadů někdy zaostává v digitálních znalostech a dovednostech i proto, že prostě pro zastaralé vybavení úřadů nemá přístup k poznávání nových technologií.

Řešení a představování složitých inovačních prvků tak na konci dne často brzdí triviální neschopnost úřadů pracovat s dodanými elektronickými podklady a dokumenty. Kromě neformálního vzdělávání v oblasti technologií a IT, ke kterému by měli být pracovníci úřadů motivováni, jde o druhý nejčastější nedostatek, kterým z technologického hlediska veřejná správa ve výkonných funkcích úřadů trpí.

Zastaralé technologie často znemožňují nebo komplikují také komunikaci úřadů navzájem a plánovanou digitalizaci vztahů s občany.

Je nezbytné zaměřit se také na softwarovou stránku informační bezpečnosti, která je klíčovou pro důvěryhodnost systémů. Bez ní se občané pro předsudky nebudou zapojovat do obecně prospěšných projektů vkládáním svých dat. Bez jejich analýzy by množství projektů ztrácelo význam.

Čtěte také:

Spojovník Visegrádu. Země regionu čerpají ze společných fondů

Obyvatelstvo Unie se stěhuje z venkova. Jak to mají města ustát?

MSP v projektech chytrých regionů. Co nabízí spolupráce se samosprávou?

Nové technologie jsou také významné pro stabilitu síťových řešení digitálních inovací v rámci projektů samosprávy. Například při budování inteligentních sítí v dopravních systémech bude připadat modernizace monitorovacích systémů dopravy či smart prvků mobiliářů právě do kompetencí měst a obcí.

Při pořizování technologií je třeba respektovat specifikace, které koncept inteligentních strategií vyžaduje – například certifikát ochrany dat, zabezpečení autenticity a autorizace uživatelů, automatické aktualizace softwaru, či auditování historických údajů přihlášení do systému.

Na začlenění potřebných parametrů do obstarávaných technických prvků partnerství v rámci “Dohod o rozsahu služeb” musí dohlížet odborně zdatný personál, případně hmotně zodpovědný partner provozu systému vzniklého v rámci konkrétního projektu.

Tomáš Lemešani, podpořte nás nákupem v našem eshopu

 

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb