15 let za námi. Silně laciné Česko

Komici a scenáristé komediálních seriálů mají smůlu. Zase je překonalo marketingové oddělení politické divize Agrofertu.

Ruku na srdce. Opravdu jste při pohledu na českého premiéra v červené kšiltovce zůstali chladní? Jistěže ne. Hurónsky jste se rozesmáli, anebo poblili. A právě o to propagandistické mlátičce od hnoje a kuřat jde. Pozná emoce populace, která Andreje Babiše nesnáší, anebo slepě zbožňuje. V obou případech se pár dní od zahájení kampaně nebude u piva rozebírat nic jiného.

Ať už vás irituje marketing Marka Prchala sebevíc, funguje. Nutno však dodat, že s neomezeným budgetem a cílovou skupinou, které se líbí to, že si klient dělá co chce, by zřejmě zářil i mnohem méně zkušený marketér. Řečí zadavatele dané reklamy, Babiš je zkrátka hodně levné kuře, které má hodně lidi rádo.

Nic převratného nepřinesla ani kampaň před evropskými volbami. Okopírovaná levná, nepohodlná a hodně ošklivá červená čepice čínské výroby na hlavě Babiše z něj udělala spíše Hurvínka v důchodu, než Donalda Trumpa. Nevadí, důležitý je slogan. „Silné Česko“. Co dodat, tolik kreativity.

Babiše dokonce kvůli sloganu kritizují v ODS, prý jde o heslo z jejich kampaně. Nuže nevím, zda bych se touhle autenticitou chlubil. Problém není jen u občanských demokratů. Podobná nic neříkající a fádní hesla s apelem na to, že je nyní Česká republika v Unii utiskována, má na svém štítě nejeden z patriotistických a vlasteneckých spolků, které Evropskou unii opovrhují tak silně, až chtějí sedět v jednom z její nejdůležitějších orgánů.

Nějaký rozdíl mezi oportunisty rozebírající u piva špatně přeložené a manipulované zprávy o normách pro okurky a vysavače a Andrejem Babišem tam však asi bude.

Babiš a jeho hnutí jsou členem Alde. Frakce přizvukující hodnoty jako svoboda, zodpovědnost či solidarita zajišťuje hnutí ANO relevanci v evropském prostoru, podporu v kampani, důležité kontakty ale také nějaké ty zdroje financí. I proto je v zahraničí Andrej Babiš jasně proevropsky ukotveným rétorem. Jedinou výjimkou jsou jeho komentáře k evropskému vyšetřování některé z jeho četných kauz.

Čtěte další komentáře autora:

Faltýnek a lidé z Brna jsou slabinou hnutí Andreje Babiše

Babišova politika nastavila nové hranice českého voliče

U konečného uživatele výhod Agrofertu, který ročně inkasuje na dotacích kolem dvou miliard korun, je problém také v tom, že by po šesti letech ve vládě mohl zkusit něco státnického. Procenta Prchal vyhnal do nebe, proč proto nezkusit o Evropské unii nelhat? Bohužel. Celou kariérou Andreje Babiše se táhne přehnaný apetit a nenechavost. Projevuje se i teď. Liberální pravice už nejde, komunisté a ČSSD jsou vyluxování, nutno se tedy dívat po pseudopatriotech volících Okamurovce a podobná populistická hnutí.

Přemýšlet jak na ně není třeba dlouze. „Zastavit nesmyslné nařízení eurouředníků. postavit Evropu silných suverénních států, chránit hranice, bojovat proti migraci, nepřemýšlet o nesmyslu jménem euro, nerespektovat „odzbrojující“ směrnici Unie a odstranit elity z vedení Evropské komise.“ Když se podíváte na statistiky témat, které byly v českém mediálním prostoru v uplynulém roce skloňovány nejvíce, naleznete shodu s všeobecně znějícími slogany pána v červené čepici. Stejné floskule vylétly z úst Andreje Babiše také na podujatí ve Varšavě, televizních debatách na Barrandově, či České televizi, kde nimi premiér paradoxně slavil výročí pobytu Česka na mapě Unie.

Bohužel, ani 15 let od vstupu do EU nehodlají čeští politici brát tento prostor jako příležitost, posunout zemi na úroveň západních demokracií. Eurovolby jsou nadále jenom předvojem voleb domácích. Můžou za to lidi. Političtí populisté by možná pro Česko v Evropě něco zkusili vymyslet. To by však po nich musel někdo chtít něco víc než jen čtvrt milionu červených čepic a půl milionu koblih.

 

 Tomáš Lemešani, podpořte nás nákupem v našem eshopu