Široký pro Biztweet: Lime mají na kontě již přes 50 milionů jízd

V Praze se aktuálně soustředíme na elektrické koloběžky, ale nemohu vyloučit, že do Prahy někdy zavítají i další dopravní prostředky udržitelné mobility.

Biztweet: Od vstupu Lime do Prahy přešlo několik měsíců. Kolik koloběžek v současnosti máte v ulicích a kolik jízd na nich dosud bylo realizováno?

Ondřej Široký: Ano, Lime do Prahy dorazil 28. září, takže za sebou již máme první půlrok. Aktuálně máme v ulicích zhruba 700 koloběžek, přičemž počet mírně kolísá v závislosti na zájmu uživatelů či třeba na počasí. Od startu služby již naši uživatelé v Praze najezdili přes 650000 kilometrů.

Biztweet: Ve finančním vyjádření vydělal Lime na pražských jízdách kolik? Jaké byly naopak investice?

Ondřej Široký: Tato čísla bohužel nezveřejňujeme.

Biztweet: Naplňují se vaše plány?

Ondřej Široký: Plánem Limu je přinášet do měst prostředky udržitelné mobility a reagovat na komplikovanou dopravní situaci ve městech, což se nám daří. Koloběžky se pomalu stávají přirozenou součástí města a lidé si je zvykli k pohybu po městě využívat. Na kratší vzdálenosti totiž koloběžka plně nahradí automobil a na delších trasách jsou skvělým komplementem k MHD. Lidé koloběžky Lime často využívají k cestě na nejbližší dopravní uzel či naopak ze zastávky MHD do cílové destinace.

Biztweet: Kdo nejčastěji koloběžky využívá a na jaké cesty, či vzdálenosti?

Ondřej Široký: Koloběžky Lime využívá široká směsice lidí, ať už jsou to obyvatelé města, nebo návštěvníci Prahy. Coby rychlý, pohodlný a ekologický způsob, jak se pohybovat po městě, si koloběžky oblíbili lidé všech věkových kategorií. Průměrně naši uživatelé koloběžku využijí na vzdálenost 1,5 km a jízdou stráví přibližně 10 minut.

Biztweet: V Praze jste narazili také na regulace některých městských částí. Kde je problém a jak to chcete řešit? Jaký je váš pražský cíl pro letošní rok?

Ondřej Široký: Mezitímco dále rozvíjíme naše služby, zůstáváme také v intenzivním kontaktu se zástupci městských částí hlavního města Prahy a pracujeme na tom, aby byla služba Lime přidanou hodnotou jak pro naše uživatele, tak i pro samotné město. S městskými částmi chceme vést kontinuální dialog o rozvoji udržitelné mobility a společně řešit výzvy, které na nás čekají. Vedle zástupců městských částí a magistrátu jednáme i se subjekty či organizacemi jako je IPR či Policie České republiky.

Prioritou společnosti Lime je také bezpečnost našich uživatelů a všech ostatních účastníků silničního provozu. Nedávno proto Lime ve spolupráci s organizací BESIP publikoval Sedmero zásad bezpečné jízdy na koloběžce a společnost rovněž připravila manuál pro správné a ohleduplné parkování koloběžek, na kterém spolupracovala se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých (SONS). Uživatelé jsou o bezpečné jízdě a správném parkování informování rovněž v aplikaci, která je potřeba k zapůjčení koloběžky. Chystáme ale i další aktivity zaměřené na osvětu a bezpečnost.

Čtěte také:

Pospíšil pro Biztweet: Mojí ambicí je naplnit projekt spolupráce

Petr Lesenský: Lobbování automaticky neznamená korupci

Jan Janča: Informace se zneužívaly, co je svět světem

Biztweet: Zvažuje se sdílení dalších dopravních prostředků?

Ondřej Široký: V Praze se aktuálně soustředíme na elektrické koloběžky, ale nemohu vyloučit, že do Prahy někdy zavítají i další dopravní prostředky udržitelné mobility. V jiných světových městech ostatně Lime provozuje i sdílená kola, elektrokola či auta. Lime totiž rozhodně není jen o koloběžkách. Jsme firmou se zaměřením na městskou mobilitu, která chce kontinuálně a dlouhodobě řešit dopravní situaci ve městech.

Biztweet: Plánujete expanzi také do dalších měst, případně okolních států?

Ondřej Široký: Ze své pozice se bohužel k plánům na expanzi nemohu vyjadřovat.

Biztweet: Jak se Lime vede v zahraničí a jaké výsledky má mateřská firma?

Ondřej Široký: Elektrické koloběžky Lime po necelých dvou letech pokořily zásadní milník a na kontě mají již přes 50 milionů jízd. Služba aktuálně funguje ve více než 100 městech napříč 20 zeměmi světa a pěti kontinenty. Lime ulehčuje mnohdy komplikované dopravě ve městě – v průměru jeden ze tří jezdců si jízdu na koloběžce zvolí místo jízdy autem.

Kola a koloběžky Lime přinášejí pro města zásadní úlevu. Uživatelé, kteří po nich sáhli raději než po autě, už ušetřili více než 24 milionů kilometrů, které by jinak ujeli autem. Do městských ovzduší se dostalo o 6220 tun emisí CO2 méně a ušetřeno bylo rovněž přes 2,6 milionu litrů paliva. Jedná se o úsporu, která je ekvivalentem toho, kdyby bylo ze silnic na celý rok odstraněno 1320 vozidel. V tomto trendu chceme pokračovat. Službu chceme dále rozvíjet a škálovat a chceme aktivně přispívat ke zlepšování městského prostředí i komfortu života ve městě.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb