Dieselgate zastupuje přes dva tisíce klientů. Další mají zatím stopku

Společnost Dieselgate zastupuje více než dva tisíce českých klientů, kteří chtějí po automobilce Volkswagen odškodné za stejnojmennou kauzu. Dalších nyní nebere.

Hromadnou žalobu za klienty poškozené falešným softwarem snižujícím výkazy o produkci emisí podali stěžovatelé, kteří koupili po 1. listopadu 2008 auto značky Volkswagen, Audi, Škoda či Seat s motorem typu EA 189 o objemu 1,2 litru, 1,6 nebo dva litry. Jejich vůz ovšem musel být automobilkami svolán k úpravě.

„Pokud se jedná o průběh kauzy "dieselgate", hromadná žaloba proti koncernu VW byla společností DieselGate s.r.o. podána již v prosinci 2017, aktivně se soud kauzou zabývá od května 2018, kdy byl společností DieselGate s.r.o. uhrazen soudu za naše klienty soudní poplatek. V nedávné době jsme také obdrželi vyjádření protistrany (žalované strany) a to bylo předáno naší zastupující advokátní kanceláři KLB Legal s.r.o., která jej nyní zpracovává,“ uvádí pro Biztweet za společnost Dieselgate Monika Chlastáková Štemberková.

Dle názoru zastupující advokátní kanceláře již došlo k promlčení lhůty pro podání žaloby a proto není možné připojovat se k hromadní žalobě. Firma nicméně nevylučuje, že může svůj názor přehodnotit, je totiž jistá šance, že do budoucna bude opět možné přijímat na základě komisionářské smlouvy nové klienty.

Emisní skandál automobilky Volkswagen vypukl v září 2015 poté, co americká Agentura pro životní prostředí zveřejnila informaci o tom, že německá automobilka Volkswagen vybavila své automobily s dieselovými motory TDI softwarem, který rozpoznával, že motor pracuje v režimu odpovídajícím požadavkům laboratorních testů výfukových plynů a změnou nastavení motoru dočasně snižoval množství vznikajících oxidů dusíku, aby její vozy splnily zákonný limit.

Čtěte také:

Vsetín bude spalovat odpad v teplárně

Slovensko bude dotovat zemědělce včetně Babiše

Plastic One rozšíří kapacity recyklace v Ostravě

V listopadu 2015 následně němečtí prokurátoři začali vyšetřovat podezření z daňových úniků spojených s emisním skandálem automobilky. Vyšetřování se týká nesprávných údajů o emisích oxidu uhličitého, které jsou důležitým kritériem při výpočtu daně u motorových vozidel.

Volkswagen kvůli instalaci podvodného software čelí žalobám v několika zemích. Volkswagen v březnu 2017 oficiálně přiznal vinu ve věci falšování emisních testů. V rámci dohody o urovnání skandálu musí zaplatit 4,3 miliardy dolarů a provést rozsáhlé reformy.

V červenci 2017 americká vláda obvinila Giovanni Pamia, bývalého manažera Audi z toho, že nařídil zaměstnancům vytvořit software umožňující falšování emisních testů .

Dieselgate je jednou z největších firem, které podaly hromadnou žalobu za české klienty. Podobný krok udělalo i několik dalších právních a pohledávkových firem.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb