Strnadova Czechoslovak Group: S Optinifem chceme rozvíjet spolupráci v oblasti železniční výroby

Czechoslovak Group českého miliardáře Jaroslava Strnada chce rozšířit spolupráci s Optifinem Alexeja Beljajeva a Michala Lazara. Tvrdí mluvčí české skupiny v rozhovoru pro Biztweet

Czechoslovak Group českého miliardáře Jaroslava Strnada chce rozšířit spolupráci s Optifinem Alexeja Beljajeva a Michala Lazara. Tvrdí mluvčí české skupiny v rozhovoru pro Biztweet.

Biztweet: Na Slovensku již jistou dobu působíte v zbrojařství. Excalibur podepsal nájemní smlouvy v několika státních podnicích. Bylo rozšíření této výroby o civilní produkci záměrem už od počátku průniku na Slovensko?

Andrej Čírtek: Na Slovensku již působíme více než 10 let prostřednictvím společnosti MSM Martin, která se stala základem slovenského strojírenského holdingu MSM Group. Podniky slovenského Ministerstva obrany nám byly pronajaty z toho důvodu, že je Ministerstvo obrany Slovenské republiky nedokázalo zakázkově naplnit. Nám se to podařilo. Naše aktivity v oblasti obranného průmyslu na Slovensku jsou soustředěny právě do holdingu MSM. Do tohoto holdingu patří i náš poloviční podíl v ZVS.

ZŤS Metalurg, Dubnica Nad Váhom ale není a nebude součástí holdingu MSM, protože se nejedná primárně o speciální výrobu, ale o metalurgický podnik s kovárnou, slévárnou či obrobnou, který primárně dodává zákazníkům ze železničního průmyslu. Spolupráce se skupinou OPTIFIN INVEST se týká striktně železničního průmyslu a vylučujeme, že by se na tom do budoucna něco měnilo.

Biztweet: Jaký podíl v ZŤS Metalurg ovládáte?

Andrej Čírtek: 50 procent.

Czechoslovak Group

Czechoslovak Group českého miliardáře Jaroslava Strnada chce rozšířit spolupráci s Optifinem Alexeja Beljajeva a Michala Lazara

 

Biztweet:Záměrem je na Slovensku vyrábět v rámci CSG pouze civilní výrobu?

Andrej Čírtek: MSM holding sdružuje slovenské strojírenské kapacity zaměřené na speciální výrobu, a to včetně pronajatých podniků slovenského Ministerstva obrany a ZVS, kde 50 procent ovládá MSM holding a 50 procent stát.

Pokud máte na mysli dodavatelsko-odběratelské vztahy v rámci skupiny, nejedná se o podstatné téma, protože podniky ve skupině se musí uživit samostatně a mít vlastní okruh zákazníků. Spolupráce mezi nimi se týká pouze konkrétních projektů a musí být oboustranně výhodná.

Pro představu společnost TATRA METALURGIE a.s., přestože jde o dceřinou společnost automobilky, pouze zhruba pětinu tržeb vytváří dodávkami pro automobilku TATRA TRUCKS, zbytek si musí vydělat u zákazníků mimo skupinu.

Do budoucna je možné, že v ZŤS Metalurg dojde k obnovení výroby polotovarů pro výrobu hlavní jako jednoho z výrobních programů. Tento výrobní program by byl plně v gesci CSG.

Čtěte také: 

Avia, či Tatra. Na Slovensku možná budou vyrábět legendy

 

---

Biztweet: Společně s firmami Alexeja Beljajeva a Michala Lazara se věnujete také výrobě železničních komponentů. Co konkrétně a kde v rámci této výroby produkujete?

Andrej Čírtek: V českém podniku DAKO CZ vyrábíme brzdové systémy pro kolejová vozidla a jsme jedním ze tří výrobců na tomto trhu v Evropě. Jedná se o moderní podnik se silným vlastním vývojem. V ZŤS Metalurg lze kovat či odlévat různé součástky pro železniční průmysl, komponenty podvozků, kola apod.

Biztweet: S Optifinem spolupracujete také v Dako-CZ. Proč ke sblížení došlo?

Andrej Čírtek: OPTIFIN je strategický partner pouze pro oblast železniční výroby, speciální výroby se tato spolupráce netýká, a to platí i do budoucna. Spolupráce mezi CSG a Optifinem historicky vznikla poté, co do skupiny přišel podnik DAKO CZ, který vyrábí brzdové systémy pro kolejová vozidla.

Biztweet: Hodláte také v dohledné době učinit průniky v dalších společných projektech? Jakých?

Andrej Čírtek: Všechny zvažované projekty se týkají železničního průmyslu. Tuto oblast spolupráce chceme nedále rozvíjet. Jak již bylo řečeno, projektů v oblasti speciální výroby se spolupráce netýká.

Biztweet: Pár měsíců se polemizuje o možném vstupu CSG do Tatravagónky. Je tato eventuality věcí jednání? 

Andrej Čírtek: Jak již bylo řečeno v předchozí odpovědi, chceme spolupráci v oblasti železniční výroby dále rozvíjet.

 

 

Biztweet

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb