Jančura bude od dubna rozvážet lidi z Bratislavského kraje

Společnost Regiojet podnikatele Radima Jančury zpečetila důležitou zakázku v Bratislavském kraji. Od 1.dubna budou vlaky a autobusy součástí Bratislavské integrované dopravy.

Šikovným obchodem tak význam Radima Jančury v okolí hlavního města Slovenska roste. Díky zakázce se dostane k veřejným penězům a získá politický vliv. Žluté vlaky a autobusy totiž budou obhospodařovat některé z pravidelných spojů mezi menšími městy v okolí hlavního města a centrem Bratislavy.

Nejbližší čtvrtrok bude patřit technickým přípravám s cílem, aby se po celém kraji mohlo jezdit jednotným jízdným. Regiojet je přitom prvním soukromým dopravcem, kterého Bratislavský kraj pouští do struktury veřejné dopravy. RegioJet momentálně upravuje své prodejní systémy, což by měl dopravce stihnout do poloviny února 2018. Jízdenky zakoupené na veřejnou dopravou totiž budou muset nově platit také u soukromníka a na zastávkách přibudou jeho prodejní automaty.

"RegioJet se stane v podstatě takovou novou aglomerační městskou železnicí, kterou můžeme znát
například z nedaleké Vídně a dalších metropolí," řekl k představení projektu Radim Jančura.

Dopravce předpokládá, že jeho vlaky označené jako linka S70 budou ve větší míře využívat hlavně obyvatelé okrajových bratislavských městských částí. Z m ěstských částí Vrakuňa, či Podnunajské biskupice totiž momentálně obyvatelé cestují do centra města i hodinu a s několika přestupy. Regiojet by je mohl přepravit jednou linkou.

Regiojet věří také v zisk cestujících z okolních měst a obcí. "Jen v současnosti jich každé ráno přivezeme do Bratislavy více než 3000," řekl Jančura, podle kterého by se tento počet cestujících mohl po náběhu na nový režim zvýšit až 3,5-násobně.

Čtěte také:

Jančura poveze Bratislavany. Ve klíčové zakázce

Student Agency se v letenkách daří. Utržila přes tři miliardy

Vstup RegioJetu do dopravního systému již v letošním červnu tohoto roku schválilo Zastupitelstvo
Bratislavského kraje. Koncem září vyjádřilo souhlas i hlavní město prostřednictvím bratislavských městských poslanců. Zájem dopravce o vstup od počátku vítá také ministerstvo dopravy. M ůže to znamenat zakopaní válečné sekery, kterou v minulosti vykopaly spory státních železnic a Regiojetu u celostátních tratí.

RegioJet by měl v rámci bratislavské integrované dopravy jezdit mezi zastávkami Bratislava-Hlavní nádraží, Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Rovinka, Nové Košariská, Miloslavov, Kvetoslavov-zastávka a Kvetoslavov. V budoucnu by na této trase m ěly p řibýt dvě nové zastávky, a to Martinský hřbitov a Ružinov.

Vlaková linka S70 by měla být provozována od 15 minutových intervalů b ěhem dopravní špičky po 60-minutové intervaly v ostatních časech. Na vnitrokrajskou linku budou navazovat také spoje z jiných měst.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb