Polské přístavy si mnou ruce. Díky Čechům a Slovákům
Růst objednávek námořní přepravy tovaru do Česka a na Slovensko způsobil v polských přístavech rekordní rok.
Konkrétně ve Štětíně a Svinoústí zaznamenaly přístavní společnosti rekordní objemy přepraveného zboží a s tím související rekordní hospodářské výsledky.
Důvodem je zejména prudký růst objednávek na přepravu železné rudy do oceláren v České a Slovenské republice. Jak už Biztweet v minulosti informoval, kvůli nestabilitě na východě Ukrajiny byl omezen provoz některých železnorudných dolů v regionu. Nejisté jsou také dodávky po železnici, a tak oceláři nemohou spoléhat na včasné dodávky rudy od ukrajinských partnerů.
Ačkoli o tom neradi mluví, ocelárny z Česka a Slovenska hledají alternativu dodávek v Chile. Tamní dodavatelé přepravují rudu po moři do polských přístavů, odkud se následně ruda rozváží směrem na jih i západ. Tato trasa je sice dražší, ale na dodávky je spolehnutí.
Čtěte také:
Druhá dodávka LNG dorazila do Svinoústí
Ťok chce vyměnit pozemky v Německu. S Hamburkem se však pořád nedomluvil
Češi staví nové propojení s Polskem za 40 miliard. Chtějí k moři
Dodávky železné rudy ve Štětíně a Svinoústí díky Čechům a Slovákům vzrostly v roce 2017 meziročně o 59 procent. Jejich objem dosáhl téměř 2,5 milionu tun. Velký skok zaznamenala také přeprava tekutých paliv o 46,7 procenta na 3,38 milionu tun.
Polské dokaře naopak překvapil výrazný pokles překládky obilí - o 28,6 procenta. Důvodem byla menší produkce obilovin v Polsku, což bylo následkem deštivého léta. V roce 2017 pokračovala klesající tendence v překládkách uhlí. Západopomorské přístavy dopravily o 27 procent méně uhlí než v roce 2016.
Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu