SEO optimalizace. Co se skrývá za tajemnou zkratkou?

Donedávna neznámá zkratka je dnes klíčem úspěchu marketingu. SEO určí zda a jak vaši firmu lidi uvidí na internetu.

Pokud děláte online marketing, jistě víte v čem celé tajemství úspěchů vězí. Počet kliků, kvalitní cílová skupina a efektivní zásah reklamou. Zatímco v minulosti, když byl online marketing v plenkách, stačilo na web umístit proklik na objednávkový formulář, dnes to už ani zdaleka neplatí.

Velká konkurence a přetlak nabídky, které se dnes na potencionální klienty linou z každého koutu internetu, vás totiž nutí o zákazníka bojovat. Nestačí jen pasivní promo a čekání na to, až k vám zákazníci přijdou. Musíte si definovat, koho vlastně přitáhnout chcete a pak klienta donutit, aby neváhal a peníze nechal právě u vás.

Abyste to dosáhl, potřebujete hlavně maximální využití potenciálu webových stránek. Právě tady se Vám hodí SEO konzultant. Co vlastně dělá? SEO je soubor technik, které cílí na zlepšení pozice, na níž se optimalizovaná stránka zobrazí ve výsledcích vyhledávání v internetových vyhledávačích. To je alfou a omegou zvýšení návštěvnosti.

Konzultant by se proto měl vyznat nejen v marketingu a public relations, ale také v použitelnosti webových stránek.

SEO tedy nemá jen přitahovat nové návštěvníky stránky, ale zabývat se i jejich kvalitou. Orientace v použitelnosti stránek je podstatná pro zlepšování konverzních poměrů webu - stránky, na které sice přijde spousta lidí, kteří ovšem nenajdou, co hledali, jsou k ničemu.

SEO konzultant by měl mít i základní znalosti z programování. Ačkoliv SEO konzultant nemá za prioritní úkol samotné programování, potřebuje rozumět kódu, aby uměl najít chyby, které může váš web obsahovat v samotných základech. Stejně tak, ne – li lépe, by měl dobrý SEO konzultant znát i (X)HTML kód.

Čtěte také:

Jak na daně. Když nevíte, nebojte se poradce

Podnikání funguje. Dejte bacha na legislativu

Proč podnikat? Máte jasno v tom, co chcete?

Je dobré pokud SEO konzultant umí komunikovat s lidmi. Potřebuje totiž umět vysvětlit problémy, které odhalil, není tedy v pořádku, pokud jde o uzavřeného "ajťáka", který se s jinými lidi jenom hádá.

SEO konzultant není jen technik. Musí ovládat i PR a ideálně zvládat copywriterskou roli. Pokud nechcete objednávat SEO konzultanta, programátora a copywritera, najděte SEO konzultanta, který umí všechny tyhle základní části spojit v jeden kvalitní produkt.

Nezbytností je samozřejmě schopnost konzultanta pracovat s Google analytics, sledovat čísla, grafy návštěvnosti a různé další ukazatele vyhodnocování optimalizace. Čísla a grafy nemají být jen o tom, že se budete chlubit čísly návštěvnosti. Analytické nástroje mají hlavně odhalovat vaši silné a slabé stránky. Mají tedy hlavně poukázat na to, co je nutné pro zlepšení výsledků a zásahu vylepšit.

Trh je bohužel zahlcen lidmi, kteří o sobě tvrdí, že SEO ovládají dokonale. Často působí drze a sebejistě, čím ovšem zakrývají vlastní mezery. Nejlepší radou je nechat si na začátku spolupráce vypracovat základní SEO analýzu. Pokud konzultant nesleduje všechny výše popsané oblasti, něco s ním nehraje. Nebojte se jeho znalosti konfrontovat. A dejte pozor, aby nevyužil bezplatné online nástroje, které můžete kdykoliv použít i vy.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb