Marketing ad hoc? Musíte mít plán

Marketingový plán je klíčovou složkou podnikání. Bez něj jen stěží odhadnete výsledky vašeho snažení a přijdete o motivaci.

Pro koho vaši službu, či produkt vyrábíte, jak si zboží koupí a jak s ním budete pracovat v budoucnu? Na základní otázky byznysu byste měli znát odpověď ještě předtím, než se do podnikání pustíte.

Jistě ne všichni podnikají s velkými marketingovými znalostmi a ne všichni mají na marketingové přemýšlení čas. Na základní marketingový plán si však najde čas každý. A malá, pro někoho moderní, vychytávka ušetří čas v dalších fázích byznysu. Přinese i více peněz.

Nezapomínejte ani na poměrně rozšířenou verzi prohraného úspěchu. Když se v podnikání daří i bez plánovaní a marketingových aktivit, podnikatel často ztratí motivaci snažit se. Přijde uspokojení a bez marketingového plánu si neuvědomuje, že v případě řízeného marketingu mohl vydělat ještě víc.

Marketingový plán taktéž zvýrazňuje složky firmy, na které by se měla zaměřit. Pomůže společnosti najít a rozvinout její silné stránky, které promění v konkurenční výhodu. Slabiny naopak pomůže zatlačit a nastavit pro ně správnou krizovou komunikaci.

Když už delší dobu podnikáte a jste i při absenci marketingového plánu úspěšní, neznamená to, že můžete zaspat na vavřínech. Konkurence se vašich úspěchu nepoleká. Naopak vy můžete na jejich základech postavit silnou marketingovou strategii, která vás na trhu organicky požene do pozornosti nových potenciálních zákazníků.

Noví zákazníci přirozeně pomáhají nejen udržovat úspěšné status quo, ale podnik také rozvíjet a zvyšovat zisk i obrat.

Prostřednictvím marketingového plánu a pravidelného plánování lze odhalit nedostatky, kterých se při realizaci marketingových aktivit podnikatel nevědomky dopouští a ušetří tak nejenom čas, ale i peníze. Alespoň rámcový plán pomáhá rovněž získat pocit kontroly, nad všemi aktivitami.

Nejen tvrdá data, ale také myšlenkové uspořádaní vaši podnikové strategie, přinese jednoduchá definice základních faktorů vašeho podnikání, které se v marketingovém plánu nevyhnete.

Ačkoli se pojmy jako vize, myšlenky, nebo dlouhodobé cíle můžou zdát nejasné a příliš obšírné, právě ty vyhledávají potenciální zákazníci a partneři.

V rámci marketingového plánu narazíte také na další nezbytnost každého podnikání – přípravu SWOT analýzy. Jde o metodu, jejíž pomocí je možno identifikovat silné (ang: Strengths) a slabé (ang: Weaknesses) stránky, příležitosti (ang: Opportunities) a hrozby (ang: Threats).

Čtěte také:

Ušetřete si čas. Využijte přímý zápis do obchodního rejstříku

Pacht. Přežitek, či výhodná forma pronájmu?

Dokázal jste to. Aneb co dělat po poptávce

Metoda využívaná v marketingu však pomáhá objektivně vyhodnotit fungování firmy, nalézt problémy nebo nové možnosti růstu.

V dnešním vysoce konkurenčním podnikatelském prostředí se firma neobejde bez analýzy zdrojů prodeje. Zdaleka nestačí vědět, co chce firma prodávat, ale nutno detailně poznat také cílovou skupinu zákazníků a kanály, kterými k nim informace o produktu dostat.

Ideální je odlišit se od konkurence nejen službou, či produktem, ale také způsobem jeho prodeje. Podle některých studií je dokonce kanál prodeje produktu ještě důležitější než produkt sám. Znát svého zákazníka, jeho vlastnosti, či návyky je proto v marketingovém plánu jednou z nejdůležitějších aktivit.

Když má vaše firma odbornou klientelu, je zbytečné promovat produkty přes mainstreamové kanály a naopak. Marketingový plán obsahuje body kvantitativně a kvalitativně definující očekávaný zásah klientů a jejich reakce. Lze díky němu relativně přesně odhadnout poměr mezi výdaji na marketing a jeho očekávaným efektem.

Jednoduchý dokument proto, ať už připravený externími odborníky, nebo přímo firmou, zjednoduší strategii společnosti a realisticky nastaví očekávaní její hospodaření.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet

Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu?  Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost. 

Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně. 

Biztweet

JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH

Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.

https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech

Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech

Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.

marketing@biztweet.cz

Rusko v plamenech

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb