Nový či stálý zákazník? Co dělat když jste uvázli na mrtvém bodě

Kdo vynese víc. Stávající či nový zákazník? Dejte si pozor na stereotyp a uspokojení.

Když si vybudujete základní zákaznickou bázi, není důvod vrhat se do boje opět a se stejným přístupem. Na nové zákazníky však nezapomínejte. To ani náhodou.

Věnujte jim ovšem méně času a část pracovních hodin a financí přesuňte na péči o stávající klienty. Vyplatí se to. Zejména v poměru nákladů, časové banky a efektu v podobě kumulace dalších zisků.

Pokud se k nám spokojení zákazníci budou rádi vracet, budou rovnou nakupovat. Kromě toho udělají přirozenou a bezplatnou reklamu. Předávaní dobrých referencí pořád je a podle všeho i nadále bude nejefektivnější a nejpřesvědčivější formou reklamy.

Co se stávajícími zákazníky dělat? Jistě nepřežeňte to. Otravné telefonáty, nebo opakované dotazy na to, zda byl spokojen a co by na vašich službách vylepšil jej přesvědčí jenom o tom, že nevíte co děláte, nebo z něj plánujete vyždímat co nejvíce peněz.

Díky internetu zvládnete péči o zákazníka zautomatizovat velice jednoduše. Bez nutnosti trávení hodin marketingem, nebo tuhého přemýšlení nad tým, jakým tónem k němu promluvit.

Díky internetu víte o vašich zákaznicích hodně. Určitě víc než si myslíte. Víte co, kdy, jak a na základě jakých kritérií nakupují. Nákup, nebo objednávka přes internet hodně vypovídá o takzvaném anonymním charakteru zákazníka.

Čtěte také:

Dlouhodobá spolupráce. Jak si říct o více peněz?

Daňový doklad. Jak kličkovat v byrokratické spleti?

Firemní akce. Odměna, či trest?

Určitě se klienta po obchodu alespoň emailem zeptejte, zda byl s nakoupenou službou, nebo produktem spokojený a zda by na vašem přístupu, nebo formě prodeje něco změnil. Kromě sympatického dojmu díky tomu získáte velmi cenné informace pro vašem podnikání. Zákazník vám totiž prozradí pravdu, nebude vás chlácholit přátelskými řečmi.

Někdy stačí málo. Většina zákazníků reaguje už na emoční marketing. Nejjednodušší věc. Stačí třeba dle jeho data narození nastavit automatické blahopřejné emaily. Když uvidí, že se o něj zajímáte i po předešlé objednávce, nebude trvat dlouho a udělá novou. Když bude shánět vámi nabízené zboží, bude mít pocit, že vás, na rozdíl od anonymní konkurence zná.

Pokud chcete zdůraznit, že jste ve svém oboru opravdovým odborníkem, akcentujte zejména produktové informace. Čas od času (nesklouzněte do každodenního spamového otravování) pošlete zákazníkovi email, kde popíšete novinky ohledně produktu, který si u vás koupil. Dejte mu vědět, že pokud nakoupil u vás, má v ruce opravdovou špičku. Klidně mu nenápadně nastiňte i to, že teď nabízíte k mání i novou generaci jeho oblíbeného produktu, nebo vhodné příslušenství. S nabízením to ovšem nepřežeňte.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb