Dlouhodobá spolupráce. Jak si říct o více peněz?

Léta spolupracujete s těmi samými zákazníky a stydíte se zažádat o více peněz? Změňte to. Klient, či partner vás začal zneužívat.

Letité spolupráce s obchodními partnery znamenají jejich spokojenost. Pokud se k větší odměně nemá sám klient, řekněte mu něco. Dobře ví, že si zasluhujete víc, jenom se pokouší vyždímat z vás nejlepší poměr cena:výkon.

O něco těžší to může být vzhledem ke konkurenčnímu prostředí s běžným zákazníkem. Co dělá, když zrovna nenakupuje u vás? Je to možná kruté, no znamená to jedině to, že nakupuje jinde.

Pokud jste čekali, že nákupní cyklus vašeho zákazníka končí pořád konverzí, zmýlili jste se.

Klient, který už má s vaším obchodem nějakou zkušenost, je zlatý důl. Pravděpodobnost opakovaného nákupu je u něj o 60 – 70 procent vyšší, než u člověka, kterého ještě jenom lanaříte.

Aby se pravděpodobnost proměnila v nákup však musíte dosáhnout sami. Vhodným podnětem, který zákazníka přitáhne k novému nákupu je třeba e-mail marketing. Ten by měl být součástí celého nákupního cyklu. Abyste zákazníka svými nabídkami zasahovali v správný čas, musíte mít alespoň hrubou představu o tom co a kdy dělá. Samozřejmě ne ve smyslu zásahu do soukromí. Potřebujete v zásadě vědět o co se zajímá, kdy nakupuje a kdy má chuť a čas zkoumat nabídky, nebo zjišťovat si co je v jeho oblíbeném sortimentu nové.

Dávejte ovšem pozor, příliš pozornosti může někdy zákazníka vystrašit. Třeba když nákupní cyklus produktu je příliš dlouhý na to abyste čekali, než se zákazník rozhodne znovu nakoupit. Čím více budete tlačit na pilu a klienta zasypávat informačními maily, tím více ho znechutíte a půjde raději k pro něj anonymní konkurenci.

Nejideálnější je zaměřit se na přirozené nabízení. Třeba příslušenství k produktům, které již zákazníci nakoupili. Oproti novému zákazníkovi má ten stávající výhodu také v tom, že zvykne nakupovat dražší, značkové zboží. Ten co nakupuje poprvé se obvykle dívá jenom po ceně a akciích. Stávající zákazník vám už cenově důvěřuje a vybírá si spíše na základě technických parametrů a kvality.

Sledujte si proto chování zákazníků. Nevíte jak? Ne nemusíte klienty otravovat dotazníky a telefonickými průzkumy. V dnešní době je nejdostupnější a nejkvalitnější formou zákaznické analýzy zkoumání prostřednictvím Google Analytics. Tento bezplatní nástroj vám jednoduše a rychle poskytne odpovědi na základní otázky. Víte díky němu třeba kolik zákazníků nakoupilo vícekrát v jednom období, kolik zákazů z loňského roku u vás nakoupilo i letos, nebo třeba kolik vám vracející se zákazníci přináší tržeb.

Čtěte také:

Daňový doklad. Jak kličkovat v byrokratické spleti?

Firemní akce. Odměna, či trest?

Chci podnikat. Musím skončit v práci?

Měření analytických nástrojů můžete jednoduše a přímo propojit i se samotnými emailingovými nástroji jako třeba Mailchimp.

A co vlastně zákazníkovi napsat? Nebojte se přímo nabízet, ale zachovejte si při tom slušnost. Ideální je přenechat psaní šablon pro email profesionálům. E-maily rozesílané na základě chování zákazníka mohou reagovat na základní tipy zákaznického chování.

Prvním je nedotažení objednávky. Jde o situaci, kdy zákazník navštívil váš web, prohlížel si zboží, nebo dokonce naplnil nákupní košík, no objednávku nedokončil. V tu chvíli reagujte hned, dříve než nakoupí jinde. Email může klientovi zesumarizovat objednávku a vysvětlit jak ji dotáhnout. Klidně může zdůraznit výhody nákupu u vás.

Další maily mohou cílit na už vzpomínané nabízení příslušenství a doplňky k již nakoupenému zboží. Dobré je nabízet také podobní zboží. Ideální je přímo v mailu nabízet klik na potvrzení objednávky a platbu. Pokud ani po dlouhém čase zákazník na takové maily nereaguje z databáze pro retenci jej vyjměte. V tom případě totiž o opakovaný nákup zájem nemá a emailové nabídky jej jenom otravují, což vám vytváří špatný image.

 

Biztweet, podpořte nás nákupem v našem eshopu

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb