Nový čínský projekt. Výrobce pneumatik Linglong směřuje do Česka gigantickou investici

Závod za 500 milionů euro, tedy asi 13,3 miliardy korun, 1500 nových pracovních míst a navázané investice. Do Česka zřejmě směřuje investice Linglong Tire z Čínské lidové republiky.

Firma měla během léta rozhodnout o tom, kde ve Střední Evropě postaví továrnu i vývojové centrum. Koncem června přiznala, že se rozhoduje mezi dvěma státy – Českem a Slovenskem. Podle aktuálních informací, dá firma přednost České republice.

"Uvedená společnost nepředložila investiční plán ministerstvu hospodářství, zatím nebyla požadována žádná pomoc," říká pro Biztweet mluvčí ministerstva hospodářství Slovenské republiky Juraj Rybanský.

Ačkoli jeho vyjádření neznamená definitivní zánik slovenských nadějí, Česko je v jednáních evidentně dále.

Mluvčí agentury Czechinvest Petra Menclová odmítla potvrdit dohodu s čínským investorem. Investiční záměr v tuzemsku však ani nevyvrátila. O něco konkrétnější je ministerstvo průmyslu. To naznačilo blízkost obchodní dohody s čínským výrobcem, projekt však neprezentuje jako hotovou věc. "Jednání zatím nejsou v takové fázi, abychom mohli sdělovat bližší informace," řekl Biztweetu mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu David Hluštík.

Společnost Linglong Tire zvažuje pro nový závod v Česku dvě lokality. Už před pár týdny si její manažeři přehlédli průmyslový park v Mošnově na Novojičínsku. Druhou variantou je nová továrna v průmyslové zóně Nad Barborou v Karviné.

Ta, po tom, co do podniku neinvestovala společnost Asental Land Zdeňka Bakaly, navzdory investici 1,2 miliardy korun z veřejných peněz zívá prázdnotou a stát proto hodlá na přitáhnutí nového investora tlačit.

Čtěte také:

Developer CTP se sídlem v Česku investuje v Rumunsku

Fortuna v Rumunsku nakoupila za 1,2 miliardy sázky Penty

Vytrhnou ČEB trn z paty? O Slovakia Steel Mills je prý zájem

Lákadlem je také široký záběr investice. Linglong nechce stavět jen montovnu. Vzhledem k rostoucí spolupráci s německými automobilkami hodlá v regionu vybudovat vývojové centrum a byty pro zaměstnance.

Za projekt přímo v Číně lobboval také ministru průmyslu a obchodu Jiří Havlíček a prezident Miloš Zeman.

Zda to bude stačit ovšem není jasné. Firma nijak nezatajuje, že se nechá státy hýčkat a nabídnout si co nejrychlejší a nejlepší domluvu. Česká a evropská legislativa povolují stimul ve formě daňové úlevy až do výše čtvrtiny hodnoty celého investičního projektu. Linglong Tire by mohl využít také špatnou situaci v karvinském průmyslovém parku.

Podle zpráv prostředníků vyjednávaní, zůstali ve hře jenom Česko a Slovensko. Původně zvažované Polsko a Maďarsko prý společnost ve vyjednáváních zklamaly.

LingLong Tire chce postavit v Evropě do roku 2020 vlastní gumárny. Důvodem mají být dlouhodobé domluvy s významnými německými automobilovými výrobci. Společnost chce postavit výrobnu pneumatik také v Severní Americe.

 

Biztweet

Odemknout článek

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
Top

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb