Nelíbí se vám postup obchodního partnera? Reklamujte jeho práci

Nejen zákazník může v případě nespokojenosti reklamovat nakoupené zboží. Na reklamaci má právo také podnikatel, který není spokojen s postupem obchodního partnera.

Pokud si kdokoliv zakoupí zboží na fakturu s iniciály firmy, které bude sloužit k podnikání, pak se na něj nevztahují ustanovení o spotřebitelských smlouvách a Zákon o ochraně spotřebitele a priori. Ovlivňuje to i reklamační pravidla.

Spotřebitel může reklamaci uplatnit ihned a reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od jejího přijetí a spotřebitel musí být o vyřízení informován. Neměl by být nucen se u prodejce informovat sám. Je stanovena jednotná záruční doba v délce 24 měsíců.

Podnikatel nemá stanovenou záruční dobu ze zákona a je odkázán na údaje v záručním listu nebo obalu výrobku, či případný údaj v dodacím listu a faktuře. Pokud takové dokumenty u zboží nenajdete, pokuste se najít prohlášení prodejce, například v reklamačním řádu. Třeba u eshopů mají prodejci tyto údaje zveřejněné na internetových stránkách v obchodních podmínkách.

Podnikatel může reklamovat výhradně u prodejce /dodavatele a to ihned, bez odkladu, jakmile vadu zjistil, nesmí otálet. Někteří prodejci mají také možnost reklamovat zboží za později zjištěnou závadu, ale jde spíše o výjimku. Pokud takovou možnost má, měl by o ní již při prodeji informovat.

Podnikatel při uplatnění reklamace může při jejím podání požadovat náhradu za vadné zboží, opravu, přiměřenou slevu, nebo odstoupení od smlouvy.

Čtěte také:

Ochranná známka. Jak si chránit majetek?

Jak na prokrastinaci? Lépe si třiďte čas

Paypal, Transferwise, či karta. Jak si nechat zaplatit?

Svoji volbu musí oznámit předem a může ji měnit jedině po domluvě se souhlasem prodávajícího. Současně musí prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu k vyřízení reklamace.

Důležité je snažit se před reklamací vyřídit problém domluvou. Pokud je však prodávající neseriozní a nechce s vámi na toto téma komunikovat postup je jednoduchý. Po neúspěšné reklamaci si uchovejte důkazy o Vašich pokusech o vyřízení.

Pak pošlete prodejci předžalobní upomínku. Pokud ho do latě nepostaví ani ta, peníze i s úroky danými zákonem můžete žádat soudní cestou.

 

Biz

Odemknout článek

Byznys Biztweet Byznys

  • 5 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb
Top

Standard Biztweet Standard

  • 1 Kredit
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu

Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem Biztweet Můj stát, moje firma aneb Z Babiše Burešem

Muj stát, moje firma

Oblíbené motto „řídit stát jako firmu“, které do české politiky přinesl fenomén Andreje Babiše, definuje změny, jimiž česká společnost prošla mezi lety 2013–2021. Populismus kombinován s politikou nenávisti přinesl na pozadí ekonomické konjunktury Andreji Babišovi nebývalou popularitu. Společnost zas nebývale rozdělil a přinesl řadu nevratných změn. Titul Můj stát, moje firma odhaluje skutečnou výši dotací, které pobírají firmy, jejichž konečným uživatelem výhod je Andrej Babiš, jejich neobvyklý úspěch v získávání veřejných zakázek či to, jak podnikatelské impérium oligarchy po jeho vstupu do politiky vzkvétalo. Kniha se věnuje také otázce konfliktu zájmů a stavu, kdy veřejné peníze slouží zájmům velkopodnikatelů. Osobitě sleduje zneužívání politicky získaných pravomocí či pokřivení konkurenčního boje a trhu jako takového. Každému čtenáři také lidsky vysvětlí, jak na tento stav doplácí život běžného občana. Pokud je náhod příliš mnoho, nejde o náhodu. A tou, zdá se, nebyl ani průnik oligarchy Babiše do české politiky. Ideálním načasováním dosáhl toho, co se žádnému jinému velkopodnikateli nepodařilo. Česko řídil jako firmu. Svou firmu.

Podpořte Biztweet Biztweet Podpořte Biztweet

Líbí se Vám skutečně odborná a skutečně nezávislá tvorba Biztweetu?  Na nezávislost se nehráme, nemáme skryté sponzory, majitele, ani dárce, kteří si kupují naši vstřícnost. 

Podporu v hodnotě 1000 CZK můžete provést v našem eshopu. Pokud chcete darovat více, stačí produkt Podpořte Biztweet naklikat v košíku opakovaně. 

Biztweet

JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH Biztweet JURIJ FELŠTINSKIJ, MICHAIL STANČEV, TOMÁŠ LEMEŠANI: UKRAJINA V PLAMENECH

Autoři této publikace zmapovali v rozsahu a hloubce, kterou snese pozornost každého člověka, nezávisle od jeho předešlých znalostí o historii, komplikovanou chronologii ukrajinského národa.

https://biztweet.cz/article/5369-jurij-felstinskij-michail-stancev-tomas-lemesani-ukrajina-v-plamenech

Rusko v plamenech Biztweet Rusko v plamenech

Kniha sleduje mimořádný příběh stojící za falešnými islamistickými útoky na Moskvu, které spustily ruskou invazi do Čečenska. Na základě série oficiálních prohlášení a znalostí Alexandra Litviněnka tato výjimečná kniha ukazuje, že k útokům islamistů vůbec nedošlo. Šlo o akci naplánovanou tajnou službou FSB s cílem dosadit Vladimira Putina na post prezidenta. Kniha také popisuje transformaci bývalé KGB v síť nových tajných služeb a způsob, jak tyto služby stvořily autoritativní režim v Rusku.

marketing@biztweet.cz

Rusko v plamenech

Golden Biztweet Golden

  • 10 Kreditů
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu
  • Objednávka služeb