Ťok chce vyměnit pozemky v Německu. S Hamburkem se však pořád nedomluvil

Město Hamburk chce na místě, přes které vede přístup k českým přístavům stavět rozsáhlou infrastrukturu. Česko žádá záměnu pozemků za jiné. Navzdory slibným jednáním však pořád k dohodě nedošlo.

Město Hamburk chce na místě, přes které vede přístup k českým přístavům stavět rozsáhlou infrastrukturu. Česko žádá záměnu pozemků za jiné. Navzdory slibným jednáním však pořád k dohodě nedošlo.

Město Hamburk spustilo v rámci kandidatury na organizaci Olympijských her v roce 2024 rozsáhlou rekonstrukci infrastruktury. Kromě pasáží, nových obytných budov, kanceláří, či silnic přibude i několik mostů. Ty mohou omezit přepravu v přístavech využívaných českou stranou.

Vláda proto koncem loňského roku otevřela jednání s Němci. Od představitelů chtěla záměnu využívaných pozemků. „Jednání se týká pouze výměny pronajatého území Saalehafen a  Moldauhafen, kde jsou pozemky Hamburku, Česka republika je má pronajaty a na těchto pozemcích vlastní budovy,“ zpřesňuje mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Salský přístav Hamburk

Město Hamburk chce na místě, přes které vede přístup k českým přístavům stavět rozsáhlou infrastrukturu.

 

Dosavadní území svou polohou nebude po rekonstrukci pro moderní logistiku vhodné, a proto se vedou jednání o výměně za pronájem jiného území, s kvalitním přístupem pro námořní lodě a logistickým zázemím. Zdá se však, že dialog s německou stranou vázne. Zatímco cesta do českých přístavů se pomalu hatí, dohoda není ani po roce na stole. „Jednání zatím nejsou ukončena, a tak se území stále využívá,“ konstatuje Zdeněk Neusar.

Češi mají o území zájem. Kromě současného využívaní, které počítá s mohutnými investicemi chce česká vláda s přístavy počítat i pro budoucí rozvoj lodní dopravy po Labe. Projekt zpřístupnění Labe nákladní přepravě je už léta jednou z priorit českých ministerstev dopravy. Přístav by byl přirozeně stěžejním bodem obchodu s tovarem na této lodní stezce.

Čtěte také: 

O post šéfa nového dopravního regulátora se utkají čtyři lidé

V Česku se stavby povolují nejpomaleji v rámci zemí V4

Finanční správa rozdává pokuty. Firmy stejně zákon nedodržují

--

Česká republika nyní operuje v Hamburku se třemi přístavy Sálským a Vltavský přístav, které k sobě přiléhají a byly propůjčeny Československu k užívání na základě Versailleské smlouvy do roku 2028 a Peutský přístav, který v roce 1929 Československo zakoupilo.

 

 

Biztweet