Stát hodlá modernizovat železniční uzel Pardubice

Správa železniční a dopravní cesty dostala souhlas resortu životního prostředí k projektu modernizace železničního uzlu Pardubice. Na tratích přibudou nová nádraží i koleje

Správa železniční a dopravní cesty dostala souhlas resortu životního prostředí k projektu modernizace železničního uzlu Pardubice. Na tratích přibudou nová nádraží i koleje.

 V úseku Chrudim – Pardubic hodlá stát podle detailů v dokumentech investora zrekonstruovat kolejové sítě tak, aby na nich bylo možné po ukončení stavby dosahovat rychlostí až 120 kilometrů v hodině.

Jak se uvádí v dokumentaci, která získala souhlas posouzení vlivů na životní prostředí, souvisí s tím několik staveb. Modernizovat se bude trať Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, zdvoukolejnění se menší úseky Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová, či vystaví takzvaná Ostřešanská spojka.

Hlavní nádraží Pardubice

V Pardubicích přibude mimoúrovňová křižovatka Palackého, zrekonstruuje se tamní přednádraží a vystaví lávka přes železniční trať na hlavním nádraží Pardubice. V rámci vybavení tamního nádraží přibude třeba restaurace KFC a terminál České pošty.

„V rámci „Studie proveditelnosti Uzel Pardubice“ byla navržena a posuzována modernizace ŽST Pardubice hl. n. společně s výstavbou přímého spojení Pardubice - Chrudim v několika variantách,“ uvádí zpracovatel projektové dokumentace Správy železniční a dopravní cesty.

Čtěte také: 

Babišův jez směřuje do EIA. Rozhoduje o něm velkopodnitakelův zaměstnanec

Slováci menia názor. Pripúšťajú účasť na Dunaj Odra Labe

--

V rámci projektu je navržena celková rekonstrukce uzlu, náhrada vyžilých staveb a technologických zařízení za nové konstrukce. Zvýšit se má také bezpečnost železničního provozu a cestujících bude zvýšena nasazením moderního evropského zabezpečovacího zařízení ETCS. V úseku Pardubice hl. n. – Pardubice-Rosice n. L. dojde k zdvoukolejnění a zvýšení kapacity.

Je také navrženo zvýšení rychlosti v hlavních kolejích v ŽST Pardubice hl. n. na 160 kilometrů v hodině v souladu s navazujícími úseky koridorové trati Brno / Ostrava – Praha ve směru Pardubice – Kolín a Pardubice – Choceň. Dojezdový čas z Pardubic by se tak mohl zkrátit až o třetinu.

 

 

 

Biztweet