Avia, či Tatra. Na Slovensku možná budou vyrábět legendy
Zbrojař Jaroslav Strnad a jeho impérium Czechoslovak Group zvažují výrobu nákladních aut na Slovensku. Pod Tatrami se českému miliardáři daří. Proto zde možná skončí Tatrovky a Avie
Ne Čína, ale Slovensko. Zatímco česká média dlouho polemizovaly o možném prodeji výrobce náklaďáků Tatra během velkého česky - čínského výprodeje do čínských rukou, majitel značky -Jaroslav Strnad a Czechoslovak Group zvažuje přesun výroby na Slovensko.
"Výroba pro automobilový průmysl v jiných slovenských podnicích skupiny není vyloučena," konstatuje pro biztweet mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.
Podobný osud by mohla mít i další legenda nákladních automobilů - Avia. V případě Avie Strnad uvažuje i spolupráci s indickou společností Ashok Leyland, od níž Avii koupil. "Nelze vyloučit, že výroba Avie bude probíhat i mimo Prahu, ale to je strategie, kterou teprve budeme zvažovat," řekl Jaroslav Strnad v tiskové zprávě.
Jaroslav Strnad a Czechoslovak Group zvažuje přesun výroby na Slovensko
Prozatím je jisté jen to, že náklaďáky nebudou vyráběny v areálech ZVS, které nedávno Strnad získal s pomocí rusky - slovenského oligarchy Alexeje Beljajeva. "Ne tento areál není určen pro takovou výrobu," řekl Čírtek.
S Beljajevem Strnad spojuje síly dlouhodobě. Kromě české firmy DAKO - CZ, slovenské ZVS, Czechoslovak Group a Excalibur army na Strnadově straně spolu s Tatravagónkou a Optifin invest na straně Alexeje Beljajeva a jeho společníka Michala Lazara, podnikají v Dubnici, kde ovládli zkrachovalý Dubnický metalurgický kombinát. Chvíli se spekulovalo o plánu propojit jejich impéria a o tom, že Strnad koupí polovinu Tatravagónky. Mluvčí Čírtek to však pro biztweet odmítl.
Čtěte také:
Strategií Czechoslovak Group je rozvíjet tradiční podniky českého a slovenského průmyslu. V Česku i na Slovensku existuje u některých podniků podobná situace, kdy firma z důvodu vlastnických poměrů a výkonů managementu neprosperuje, i když mají rozvojový potenciál. "Tento potenciál dokáže Czechoslovak Group rozvinout hlavně díky schopnosti získat zakázky na exportních trzích," dodává Andrej Čírtek a za skupinu si expanzi pod Tatry pochvaluje.
red